حسین عبادتی در جمع مدیران استانی سازمان دانشآموزی:
سازمان دانشآموزی نیازمند تدوین الگوی تحول و پیشرفت است
بنای ما در مسیر بازآرایی فعالیتهای سازمان دانشآموزی، بهرهمندی از خرد جمعی و تصمیم گروهی است
تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانشآموزی کشور بر ضرورت تدوین الگوی تحول و پیشرفت برای بازآرایی فعالیتهای این سازمان تاکید کرد.
حسین عبادتی در نشست دو روزه مدیران سازمان دانشآموزی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، با تاکید بر ضرورت کار و تلاش برای تحقق اهداف این سازمان گفت: مشکل ما این است که تعداد زیادی مدیر ارشد داریم که به طور مدام از بایدها سخن میگویند اما سوال اینجاست که چه کسی باید در میدان عمل حاضر شود و این سیاستها را اجرا کند؟ به عبارت دیگر «بایدها» زیاد است اما مجری نداریم!
وی تاکید کرد: خود ما باید کار کنیم و هر مدیر استانی در سازمان دانشآموزی، مسئول تحقق حرفهایی است که امروز در این نشست مطرح میکند؛ به این معنا که نقش مسئول سازمان در استان خود باید مشخص و موثر باشد و مسئولیت جاریسازی اهداف سازمان در آن منطقه را برعهده بگیرد.
قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانشآموزی افزود: مدیران استانی این سازمان، در حقیقت مجری مطالبات امروز خودشان هستند و البته سازمان نیز به عنوان تسهیلگر کنار آنها قرار دارد و زمینهها و سازوکارهای مقدماتی برای اجرای برنامهها را فراهم میکند.
عبادتی در ادامه به بازآرایی فعالیتهای سازمان اشاره و اظهار کرد: من در چند هفته گذشته بارها تاکید کردهام که وقتی درباره بازآرایی صحبت میکنیم، به هیچ وجه ناظر به فعالیتهای گذشته و زیر سوال بردن آنها نیست. بلکه اقداماتی که در سالهای قبل انجام شده، شاید مناسب همان بوده است و ما امروز نیازمند تدوین الگوی تحول و پیشرفت هستیم.
* بازآرایی فعالیتهای سازمان با خرد جمعی
وی ادامه داد: همین امروز همه حاضران در این نشست اذعان داشتند که امروز مشکلات جدی در حوزههای مختلف داریم و همین نشان میدهد که شرایط فعلی مطلوب نیست و ما نیازمند بازآرایی فعالیتهای سازمان هستیم.
قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانشآموزی کشور با ارائه یک نمای کلی از الگوی تحول و پیشرفت، اظهار داشت: ما میخواهیم درباره یک مدل و الگوی پیشنهادی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنیم و البته این موضوع به عنوان یک پیشنهاد مطرح است و قابلیت نقد، بررسی و اصلاح دارد.
عبادتی تصریح کرد: بنای ما در این مسیر، بهرهمندی از خرد جمعی و تصمیم گروهی است. بنابراین باز هم تاکید میکنم که نباید در قاب خاطراتمان بمانیم و بر روی نمادها متعصب باشیم، بلکه حفظ هویت اصلی برای ما مهم و در اولویت است. بنابراین همه باید برای حفظ هویت تلاش کنیم و ما نیز به دنبال حفاظت از این هویت هستیم.
وی تاکید کرد: من تعصب روی هیچ نمادی را قبول ندارم و تنها تعصب بر روی هویت سازمانی مورد قبول است.
* بازآرایی مبتنی بر منطومه فکری و تربیتی مقام معظم رهبری
قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانشآموزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مسیر بازآرایی فعالیتهای سازمان، تحلیل وضعیت عمومی فعلی یک ضرورت است و ما باید اطلاعات تحلیلی درستی از ظرفیتها، قابلیتها، امکانات و حتی کاستیها و ضعفها در اختیار داشته بشیم.
عبادتی افزود: همچنین برای ورود به مرحله برنامهریزی و ترسیم نقشه راه آینده باید از فرصت هماندیشیهای راهبردی استفاده کنیم و درباره شش فضای مهم شناخت دقیق داشته باشیم که عبارتند از: فضای آموزش و پرورش، فضای تشکل، فضای نوجوانی، فضای خانواده، فضای فرهنگی و اجتماعی و فضای رسانه (از جمله فضای مجازی).
وی درباره عرصههای تحول و پیشرفت سازمان در مسیر بازآرایی فعالیتها اظهار داشت: فقط سازمان دانشآموزی نیست که در حوزه نوجوانان فعالیت میکند؛ بلکه مجموعههای متعددی در این زمینه فعال هستند که میتوانیم به عنوان ابزار بیرونی برای تحقق اهداف و برنامههایمان از آنها کمک بگیریم.
قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانشآموزی کشور همچنین بر بازآرایی فعالیتهای سازمان دانشآموزی مبتنی بر منظومه فکری و تربیتی مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) تاکید کرد.
عبادتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حفظ افتخارات موجود و نیز افزودن رویدادها و اتفاقات جدید، دو محور مهمی است که باید به صورت همزمان در مسیر بازآرایی فعالیتهای سازمان مدنظر باشد.
ارسال دیدگاه