معاون فعالیتهای سازمان دانشآموزی کشور:
سازمان دانشآموزی میدان بزرگ عملیات اجرایی است
تربیت مربی اردویی، یکی از اولویتهای سازمان دانشآموزی به شمار میآید/ شناسایی دو هزار مربی جوان در دستور کار سازمان دانشآموزی است
تهران (پانا) - معاون فعالیتهای سازمان دانشآموزی کشور یکی از اولویتهای این سازمان را تربیت مربی اردویی برشمرد و از برنامهریزی برای شناسایی 2 هزار مربی جوان با هدف ایفای نقش موثر در مدارس خبر داد.
![سازمان دانشآموزی میدان بزرگ عملیات اجرایی است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTNiNTc4QQAs/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHap3R_jp_vCwsAIKXaKdntA,,/MTNiNTc4QQAs.jpg)
رحمتاله رضایی در نشست دو روزه مدیران سازمان دانشآموزی سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: تلاش سازمان دانشآموزی این است که نیازهای دانشآموزان در شرایط و عصر جدید را شناسایی کند و برای آنها برنامهریزی کارشناسی و اصولی داشته باشد.
وی افزود: تولید محتوا بر اساس نیاز روز دانشآموران و در نظر گرفتن روانشناسی رشد، از جمله موضوعات مهمی است که پیگیر تحقق آن هستیم.
معاون فعالیتهای سازمان دانشآموزی کشور با تاکید بر ضرورت فاصلهگرفتن از شعار بدون عمل، ادامه داد: عملگرایی در تربیت به عنوان یکی از سیاستهای حرفهای این سازمان مطرح است و همه ما باید سعی کنیم از نظریههای صرف فاصله بگیریم؛ چراکه سازمان دانشآموزی میدان بزرگ عملیات اجرایی است و میخواهد علاوه بر تولید فکر، عملگرا باشد.
رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اولویتهای ما در سازمان دانشآموزی، تربیت مربیان اردویی جوان است و بهدنبال مربیانی چندبعدی هستیم که بتواند ویژگیهای تشکیلاتی، اردویی، معرفتی و پرورشی را به طور همزمان دارا باشد.
وی تاکید کرد: یک مربی جامع و چندبعدی میتواند برای صدها دانشآموز در یک مدرسه ایفای نقش کند و در تحقق اهداف تربیتی و پرورشی در کنار موضوعات آموزشی موثر باشد.
معاون فعالیتهای سازمان دانشآموزی کشور افزود: شناسایی دو هزار مربی جوان در دستور کار سازمان دانشآموزی است تا از این طریق یک شبکه فراگیر و تاثیرگذار ایجاد شود. البته بهرهگیری از توان اجرایی، مشورتی و تجربه پیشکسوتان موضوع مهمی است که مدنظر این سازمان قرار دارد.
رضایی در ادامه به ضرورت تقویت نقش مشارکت اجتماعی دانشآموزان تاکید کرد و اظهار داشت: تلاش ما این است که با برنامهربزی کارشناسی و ایجاد گروههای ویژه، نقش فعال برای مربی و دانشآموز تعریف کنیم.
وی اضافه کرد: همچنین در حال برنامهریزی برای جلب مشارکت بیشتر اولیای دانشآموزان در برنامهها و فعالیتهای تربیتی و پرورشی و بهرهگیری از ظرفیت مربیان افتخاری هستیم.
ارسال دیدگاه