حسین عبادتی در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات‌کل آموزش‌وپرورش سراسر کشور:

سازمان دانش‌آموزی برای خانواده بزرگ آموزش و پرورش سودآفرین است

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور، بر تاثیر فعالیت‌های این سازمان در تحقق سند تحول بنیادین و نیز سودآفرینی برای خانواده بزرگ آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی برای خانواده بزرگ آموزش و پرورش سودآفرین است

حسین عبادتی در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات‌کل آموزش‌وپرورش سراسر کشور به تشریح ابعاد فعالیت سازمان دانش‌آموزی پرداخت و گفت: سازمان دانش‌آموزی شبکه‌ گسترده‌ای از نیروی انسانی را در چرخه‌ فعالیت‌های این مجموعه به گردش درآورده و این نقطه قوت، ظرفیت‌های خوبی را برای آموزش و پرورش کشور ایجاد کرده است.
وی افزود: این یک فرصت ارزشمند و سرمایه کم‌نظیر است. همچنین در ۶۰ هزارمدرسه ۱۰۳هزار معلم، خودشان در سامانه ثبت‌نام و برای همراهی با این تشکیلات اعلام آمادگی کرده‌اند که اتفاق چشمگیر و بدیعی است. تعدادی از این جمع معاونان پرورشی هستند اما بخش قابل توجهی از آنها نه معاونان و نه مربیان پرورشی بلکه معلمان ریاضی، فیزیک و درس‌های دیگر هستند که خیلی قوی کار می‌کنند و هیچ مطالبه مالی هم ندارند.
قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور ادامه داد: چند روز قبل در سفر به استان فارس با ۷۰ نفر از این عزیزان در شهر شیراز دیدار داشتم. این اعداد و سرمایه‌ها به همین سادگی‌ها در جایی پیدا نمی‌شود.
عبادتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانمندی‌ها و قابلیت‌های مهم سازمان دانش‌آموزی برای خانواده بزرگ آموزش و پرورش گفت: این سازمان به فعالیت‌های تربیتی و پرورشی در نظام آموزشی کشور، توانمندی اقتصادی می‌دهد. از سوی دیگر ما ظرفیت‌هایی در آموزش و پرورش برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و پرورشی داریم که برون‌سپاری آنها و واگذاری به خارج از سیستم، باعث سودجویی می‌شود. با این تفاسیر، ظرفیت بزرگ و چشمگیری مانند سازمان دانش‌آموزی در آموزش پرورش فعال است که سود ناشی از فعالیت‌های مجموعه را به چرخه نظام آموزشی بازمی‌گرداند و از خارج شدن سرمایه‌های مادی و معنوی از این وزارتخانه جلوگیری می‌کند.
وی افزود: در همین زمینه، تجربه‌های خوبی در استان‌های فارس، قم و... وجود دارد که امیدوارم برای استان‌های دیگر به اشتراک گذاشته شود.
* سازمان بدون گرایش حزبی و فقط برای دانش‌آموزان است
قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور تاکید کرد: سازمان یک نهاد مستقل است و در عین استقلال، برای امور پرورشی و تربیتی و حتی برای کل مجموعه آموزش و پرورش سودآفرین است.
وی با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی نهاد سیاسی و جناحی نیست، تاکید کرد: ما با گذشته نیز کار نداریم. امروز سازمان فقط برای دانش‌آموزان است و فعالیت‌‌های تشکیلاتی و دانش‌آموزی در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد.
عبادتی با اشاره به برنامه ویژه این سازمان برای معرفی 313 شخصیت علمی فرهنگی فاخر ایرانی اسلامی، از حاضران در این رویداد فرهنگی و پرورشی خواستار همراهی و مشارکت موثر شد و گفت: ایمان دارم که کار بزرگ، ماندگار و ویژه‌ای در این زمینه انجام خواهد شد.
قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور در بخش دیگری از اظهارات خود به توانمندی‌های خبرگزاری پانا برای پیگیری، جریان‌سازی و اطلاع‌رسانی دستاوردها، برنامه‌ها و اقدامات مجموعه بزرگ آموزش و پرورش بویژه سازمان دانش‌آموزی اشاره و اظهار کرد: استان‌ها باید از ظرفیت خبرگزاری پانا برای ترویج اهداف آموزش و پرورش استفاده کنند چراکه پانا ظرفیت بسیار قابل توجهی برای پیشبرد اهداف متعالی ما دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار