وضعیت اجاره آپارتمان‌های زیر 50 متر نسبت به 5 ماه قبل + جدول

تهران (پانا) - 5 ماه پیش اجاره‌بهای آپارتمان‌های زیر 50 متر در مناطق مختلف تهران بررسی شد و با وجود افزایش اجاره‌بها در همان زمان بررسی‌ها نشان می‌دهد بعد از گذشت 5 ماه همان محله‌ها مجدد با افزایش اجاره‌بهای چند برابری روبه‌رو هستند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت اجاره آپارتمان‌های زیر 50 متر نسبت به 5 ماه قبل + جدول

در یک سال گذشته افزایش قیمت مسکن روی بازار اجاره هم تأثیر بسیار زیادی گذاشته است. برخی از مستأجران به سمت خانه‌های با متراژ کمتر رفته‌اند و برخی دیگر منطقه سکونت خود را تغییر داده‌اند و به سمت محله‌های ارزان‌تر رفته‌اند.

در دی‌ماه 1400 پانا در گزارشی به بررسی وضعیت اجاره خانه‌های با متراژ زیر 50 متر پرداخت و بررسی شد در مناطقی مانند شهرری با ودیعه 20 میلیون تومان و اجاره ماهیانه 4 میلیون تومان می‌توان خانه اجاره کرد و در منطقه مرکزی شهر تهران مانند محله جیحون با 70 میلیون تومان رهن و اجاره ماهیانه 3 میلیون و 200 هزار تومان می‌توان خانه پیدا کرد. در مناطق شمالی شهر تهران مانند محله فرشته هم با 100 میلیون ودیعه و اجاره ماهیانه 14 میلیون تومان می‌توان خانه اجاره کرد.

در همان زمان هم مشاوران املاک عنوان می‌کردند که افزایش اجاره‌بها باعث شده خانواده‌هایی که فرزند دارند به‌دنبال خانه‌هایی با متراژ مجردی نشینی و در حد سوییت باشند. یکی از مشاوران املاک منطقه آزادی در گفت‌وگو با پانا گفته بود که تا چند سال گذشته خانه‌های زیر 50 متر خانه دانشجویی محسوب می‌شد اما اکنون خانواده‌های 3 یا 4 نفره در این متراژ سکونت پیداکرده‌اند.

با گذشت 4 ماه، اجاره‌بها در همان محله‌هایی که 4 ماه پیش گزارش تهیه شده بود با افزایش چند برابری روبه‌رو بوده است.

در جدول زیر اجاره‌بها مناطق شهر تهران در تیرماه 1401 آمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار