در جلسه ستاد اوقات فراغت منطقه ۱۳ شهر تهران عنوان شد:

پایگاه‌های تابستانی؛ محیطی جذاب و مفرح برای توسعه مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ یکی از بهترین راهکارهای تربیت اجتماعی و توسعه مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی دانش‌آموزان را ارائه فعالیت‌های فوق برنامه در پایگاه‌های تابستانی و استفاده موثر از ظرفیت‌ها و فرصت‌های یادگیری در اردوگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی، پژوهش‌سراها، دارالقرآن‌ها و اماکن ورزشی دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۹۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
پایگاه‌های تابستانی؛ محیطی جذاب و مفرح برای توسعه مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ۱۳ تهران؛ ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش منطقه ۱۳ تهران، با حضور پروانه شادمانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه و دیگر اعضاء با هدف هم اندیشی پیرامون غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و ایجاد فضای مفرح و بانشاط در پایگاه های تابستانی با رویکرد تربیت تمام ساحتی در سالن جلسات ۹ دی برگزار شد.

شادمانی؛ ضمن تقدیر از زحمات همکاران و فعالیت های انجام شده، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین چرخش های تحولی، مطابق با سیاست های ایجاد تحول در آموزش و پرورش، ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحقق تربیت تمام ساحتی و تاکید بر تربیت اجتماعی دانش آموزان است و یکی از بهترین راهکارهای تربیت اجتماعی دانش آموزان و توسعه مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی، توسعه فعالیت‌های فوق برنامه، و استفاده موثر از ظرفیت‌ها و فرصت‌های یادگیری در اردوگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی، پژوهشس‌راها، دارالقرآن‌ها و اماکن ورزشی است.

وی همچنین به نتایج بررسی ها و مطالعات اشاره کرد و افزود: در دوران شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن آموزش حضوری در مدارس، ارتباطات اجتماعی دانش آموزان و تعاملات آنها با همسالان، کاهش یافت. از سوی دیگر، با افزایش افت تحصیلی دانش آموزان، تعطیلات تابستان، فرصتی طلایی برای ترمیم آسیب های ناشی از دوران کرونا به شمار می رود و لازم است با طراحی و اجرای برنامه های ابتکاری، در مسیر توسعه رشد اجتماعی دانش آموزان گام برداریم.

شادمانی افزود: آموزش و پرورش منطقه ١٣ در نظر دارد در تابستان ١٤٠١ با همکاری و مشارکت موثر هنرستان‌ها و بهره گیری از همه ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی، در تحقق شعار سال(تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین)، محیطی جذاب و مفرح برای دانش آموزان ایجاد کند.

در ادامه جلسه، نادر برزگر؛ سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی؛ شرایط روحی و روانی دانش آموزان و نگاه اولیاء آنها و فضای فکری و فرهنگی در فضای مجازی اوقات فراغت تابستان را بسیار متفاوت دانست و عنوان کرد: با شعار«هر دانش آموز، یک مهارت»،جهت غنی سازی فعالیت های تابستانی برنامه ریزی‌هایی انجام شده است.

وی ادامه داد: در کنار بازدیدها و فعالیت‌های اردویی، دانش آموزان را باید به سمت مراکز علمی و مهارتی سوق دهیم.

وی همچنین در خصوص امور مالی و کیفیت بخشی فعالیت ها و طرح هجرت مطالبی را ایراد کرد.

سپس طالبی؛ کارشناس اردو و بازدید سازمان دانش آموزی؛ از ثبت پایگاه های تابستانی در سامانه همگام خبر داد.

وی همچنین با آسیب شناسی سنوات گذشته، به تشریح کامل شیوه نامه پرداخت.

در پایان نیز، پس از بررسی پیشنهادها به همراه راهکارهای مناسب، مقرر شد نرخ شهریه مصوب به مدارس اعلام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار