با این خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها شادتر خواهید بود

تهران (پانا) - خوراکی‌هایی که می‌خورید تاثیری مستقیم بر خلق‌وخوی شما دارد و بر انرژی روانی شما تاثیرگذار است. جالب است بدانید که افراد خوش خوراکی که خوب غذا می‌خورند شادترین افراد کره زمین هستند. اگر شما نیازمند شادی و نشاط هستید و می‌خواهید این شادی و نشاط را با مواد خوراکی به‌دست آورید تا انتها همراه ما باشید.

کد مطلب: ۱۲۸۹۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
با این خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها شادتر خواهید بود

‌براساس تحقیقات انجام شده با خوردن برخی مواد غذایی شادتر و خوشحال‌تر خواهید بود. مطالعات منتشر شده در بریتانیا نشان می‌دهد زمانی که با خانواده وقت گذرانی می‌کنید انسان‌های شادتر و خوشحالتری هستیم؛ پختن و خوردن یک غذای خانگی و یا غذاخوردن در کنار خانواده تاثیر زیادی در شادی انسان دارد.

خوراکی‌ها تاثیر عجیبی در شادی دارند. گاهی اوقات یک بستنی می‌تواند خوشحالی‌ای بسازد که انواع و اقسام قرص‌های ضدافسردگی این تاثیر را نخواهند داشت، یا خوردن یک غذای خوشمزه در کنار یک جمع دوستانه رضایت خاطری می‌آورد که می‌تواند برای چند ساعتی آرامش و شادی داشته باشد.

خوراکی‌های که شما را شادتر می‌کند

باید بدانید که مواد غذایی شما را شادتر می‌کند و روی بدن شما هم تاثیرات مثبتی دارد. خوردن این نوع غذا‌ها مثل دارو تاثیرات ضدافسردگی، ضداضطراب و شل‌کنندگی روی عضلات دارد. با اضافه کردن این مواد غذایی به رژیم غذایی‌تان از خواص آن‌ها بهره‌مند شوید.

پرتقال

پرتقال را یکی معروف‌ترین خوراکی‌ها برای تقویت روحیه می‌دانند. خوردن این میوه از یک سو هوس شما به خوردن خوراکی‌های شیرین را از بین می‌برد و از سوی دیگر ویتامین C مورد نیاز بدن‌تان را هم تامین می‌کند.

ویتامین C نیز به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می‌کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد احتمال افسردگی در خانم‌هایی که هر روز مرکبات مصرف می‌کردند ۱۸ درصد کمتر از سایرین است.

قهوه

قهوه یک نوشیدنی شادی‌آور است که می‌تواند شما را سرحال کند و به تقویت روحیه شما نیز کمک کند. مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۶ نشان می‌هد که مصرف کافئین ارتباط نزدیکی با کاهش علائم افسردگی و اضطراب دارد. البته همانطور که می‌دانید، مصرف کافئین زیاد نیز مضراتی برای بدن دارد، پس مراقب باشید در خوردن قهوه زیاده‌روی نکنید.

مرغ

مرغ هم یک خوراکی شادی‌آور محسوب می‌شود. گوشت سفید مرغ حاوی مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین B۶، پتاسیم و روی است؛ ویتامینی که به تقویت روحیه شما هم کمک می‌کند. مطالعه انجام شده روی خانم‌ها نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی پروتئین زیاد مانند مرغ، عزت نفس آن‌ها را بهبود می‌دهد و افسردگی را از بین می‌برد.

موز

میوه‌ای با شاخص گلیسیمی پایین است؛ این میوه منبع عالی پتاسیم محسوب می‌شود که به افزایش شادی نیز کمک می‌کند. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۸ نشان می‌دهد داشتن رژیم غذایی سرشار از پتاسیم به بهبود علائم افسردگی کمک می‌کند. موز را با مقداری کره‌ی بادام زمینی امتحان کنید از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

گوجه‌ گیلاسی

گوجه فرنگی منبعی سرشار از لیکوپین است که نوعی آنتی‌اکسیدان موجود در آن از مغز محافظت می‌کند و می‌تواند با التهاب ناشی از افسردگی مبارزه کند. لیکوپین در پوست گوجه فرنگی وجود دارد، بنابراین بهتر است به جای گوجه‌ معمولی، از گوجه‌ گیلاسی در سالادتان اضافه کنید. برای اینکه از خواص شادی‌آور گوجه‌ گیلاسی بیشتر بهره‌مند شوید بهتر است روی آن روغن زیتون بریزید که باعث افزایش جذب لیکوپین می‌شود.

تخم کدو حلوایی

تخم کدو حلوایی یک خوراکی شادی‌آور محسوب می‌شود که به تقویت روحیه شما کمک می‌کند. تخم کدو حلوایی از بهترین منابع تریپتوفان است که نوعی اسید آمینه بوده که به تولید هورمون سروتونین یا هورمون شادی در مغز کمک می‌کند. تریپتوفان می‌تواند خوابیدن در شب را راحت‌تر کند و باعث شود صبح روز بعد انرژی بیشتری داشته باشید.

آب

احساس خستگی و کسالت معمولاً نشانه‌ای از کمبود آب در بدن شماست. گاهی اوقات زمانی که فکر می‌کنید به یک چیز شیرین یا کافئین برای شادی یا سرحال شدن نیاز دارید، در واقع بدن شما دچار کمبود آب شده است. حتی کمبود آب خفیف باعث کسالت و بی‌حوصلگی می‌شود. برای حفظ شادابی سعی کنید روزانه ۸ لیوان آب بنوشید و اگر ورزشکار هستید به ازای هر ۳۰ دقیقه ورزش، حدود ۲۰۰ میلی‌لیتر بیشتر آب بنوشید.

کمبود آب بدن علاوه بر تشنگی، علائمی همچون ضعف، خستگی و خشکی دهان را به دنبال دارد. اگر می‌خواهید از آبی که می‌نوشید، بیشتر لذت ببرید، کمی لیمو به آب اضافه کنید. این کار به دستگاه گوارش شما هم کمک می‌کند.

شکلات تلخ

طعم عالی شکلات، تنها دلیل لذت بردن از آن نیست. شکلات باعث بهبود سریع خلق‌وخو و تمرکز، بهبود جریان خون به مغز، کمک به داشتن انرژی بیشتر و تقویت روحیه می‌شود. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که فلاونول موجود در شکلات می‌تواند عملکرد شناختی شما را بهبود ببخشد و از این طریق باعث شود عملکرد بهتری در شغل خود داشته باشید. اگر می‌خواهید شادتر شوید، اما چربی شکم‌تان بیشتر نشود، به دنبال شکلات تلخ خالص باشید.

آب بلوبری

توت‌هایی که رنگ تیره‌ای دارند، منجر به کاهش وزن و کم کردن شکل‌گیری سلول‌های چربی تا ۷۳ درصد می‌شوند، که این موضوع به تنهایی باعث بهبود خلق‌وخو و تقویت روحیه می‌شود. توت‌ها حاوی ویتامین C هم هستند. کمبود این ویتامین منجر به خستگی، افسردگی و انگیزه‌ کم می‌شود.

نارگیل

نارگیل سرشار از تری‌گلیسیرید‌های با زنجیره‌ی متوسط است که چربی‌هایی هستند که به بهبود خلق‌وخو کمک می‌کنند. پس برای تقویت روحیه خود، این میوه‌ی لذیذ و مقوی را میل کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳، روی، ویتامین‌های B و ید است که همگی خلق‌وخو را بهبود می‌بخشند و روحیه را تقویت می‌کنند. این ماده‌ی غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین هم است، که شما را سیر و پرانرژی نگه می‌دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار