‌در گفت‌وگو با پانا:

محمدرضا مهدوی: نادیده‌گرفتن پایه‌ها و مدارس فوتبال عاقبت خوبی ندارد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است با عملکرد موفقی که این تیم در نقل و انتقالات از خود به‌جا گذاشته، می‌تواند قهرمانی زودرسی در لیگ فصل جدید داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
محمدرضا مهدوی: نادیده‌گرفتن پایه‌ها و مدارس فوتبال عاقبت خوبی ندارد

محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به سرقت گردنبند خود اظهار داشت: «متأسفانه اتفاقی که برای من افتاد، این روزها زیاد شده است و خیلی باید مراقب بود تا آسیبی متوجه آدم نشود. دوستان ما در نیروی انتظامی و دادسراها دارند این مسائل را پیگیری می‌کنند. زحمات شبانه‌روزی آن‌ها امیدوارم زودتر نتیجه بدهد. بالاخره وقتی دزد به من حمله کرد، درگیری پیش آمد اما متأسفانه نتوانستم کاری کنم و گردنبندم به سرقت رفت. البته موتور سارق ضبط‌شده و دنبال خود سارق هستند. خدا را شکر آسیب ندیدم و کاملاً سالم هستم. فقط خراش کوچکی برداشتم. این اتفاق کمتر از 10 ثانیه رخ داد. وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد، آدم تا بیاید عکس‌العمل نشان دهد، زمان می‌برد.»

وی با بیان اینکه تا اینجای کار پرسپولیس توانسته حضوری موفق در نقل و انتقالات لیگ برتر داشته باشد، افزود: «اتفاقاتی افتاده که همه انتظار دارند سال خیلی خوبی را پرسپولیس پشت سر بگذارد. بالاخره آن نقاطی که در تیم احساس می‌شد، نیاز به ترمیم دارد، ترمیم‌شده و با درایت بهتری اتفاقات خوبی برای گروه می‌افتد. در لیگ قبل هم پرسپولیس نتایج ضعیف و بدی نگرفت. بالاخره با مشکلاتی که داشت، توانست بعد از 5 سال قهرمانی پیاپی، دوم شود. دومی لیگ رتبه بدی نیست. با برنامه‌ریزی و خریدهای خوبی که کادر فنی داشته، به نظرم این گروه می‌تواند قهرمانی زودرسی را در لیگ آینده داشته باشد.»

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به جدایی دستیاران گل‌محمدی، تصریح کرد: «دستیاران یحیی با پرسپولیس قرارداد داشتند. این بزرگی و عظمت پرسپولیس را می‌رساند که همه‌ تیم‌ها آن‌ها را می‌خواهند. حمید مطهری که باید برای سرمربیگری می‌رفت. فنایی و رحیم‌پور هم توانستند عملکرد خیلی خوبی داشته باشند و در موفقیت گروه سهیم بودند. بالاخره چون پرسپولیس طرفدار زیادی دارد و روی خیلی از مسائل وقتی نظرسنجی می‌کنند، طبیعی است که این نتایج روی مدیریت باشگاه هم تأثیرگذار است. بالاخره یحیی گل‌محمدی هم باید فکری به حال جایگزین برای دستیارانش بکند. البته یک دستیار اسپانیایی و تمرین‌دهنده بسیار خوبی آورده‌اند که امیدوارم سریع با شرایط ایران و پرسپولیس خودش را وفق دهد. یحیی هم کاریزمای سرمربیگری دارد و می‌توانند زود هماهنگ شوند.»

محمدرضا مهدوی در خصوص وضعیت لیگ فصل قبل گفت: «وقتی به نتایج لیگ نگاه می‌کنیم، تمام مربیان ایرانی نتیجه گرفتند. گروه‌های اول تا سوم لیگ از مربیان ایرانی بهره برده‌اند. پدیده لیگ گروه هوادار بود که سرمربی‌اش ایرانی بود. مس رفسنجان و گل گهر خوب فوتبال بازی می‌کردند که مربی‌شان ایرانی بود. مرغ همسایه همیشه غاز است. باید تأسف خورد که نگاه برخی‌ها همیشه به سمت خارجی‌هاست. اگر واقعاً این‌قدر به مربی و بازیکن خارجی اعتقاد و باور دارید، پس یک‌دفعه بروید مدیر هم وارد کنید. قبول دارم ساختار خیلی از گروه‌ها دفاعی است اما این به شرایط کلی فوتبال ما برمی‌گردد. ساختار گروه ما در مقابل گروه‌های آسیایی این‌طوری شکل‌گرفته است. باید گروه‌های پایه را آموزش دهیم و بازیکن از پایه آموزش‌های لازم را ببیند. وقتی گروه‌های پایه را تضعیف می‌کنید، نمی‌توانید تضمین کنید که گروه بزرگ‌سال خوبی داشته باشید. فوتبال ما متأسفانه نتیجه گرا شه است. شما اگر دقت کنید گروه‌هایی مثل استقلال یا استقلال خوزستان با نتایج اقتصادی قهرمان لیگ شدند و کمترین گل خورده را داشتند. حتی پرسپولیس هم در سوم یا چهارمین سال قهرمانی‌اش، با نتایج اقتصادی توانست جام بگیرد.»

وی در پایان سخنان خود افزود: «متأسفانه پدیده لیگ فصل قبل ما 28 ساله است. در نیروی زمینی شاگردم بود و از همان‌جا استارت موفقیتش خورده شد. انتخاب‌های خوبی داشت. الان هم شرایطی دارد که خیلی از گروه‌ها برای جذبش سر و دست می‌شکنند. چرا باید لیگ ما پدیده‌اش بازیکن 28 ساله باشد؟ البته سعید صادقی حقش بیشتر از این حرف‌هاست. حرفم این است که درشان لیگ ما با 16 گروه نیست که یک پدیده داشته باشد. باید فوتبال پایه و مدارس فوتبال رصد و مدیریت شوند. باید از پایه بازیکن را پرورش داد. بهترین مربیان را باید برای گروه‌های پایه در نظر گرفت تا بازیکن سازی از روی اصول انجام شود. وقتی پایه‌های ما به این روز افتاده‌اند که کسی توجهی به آن‌ها نمی‌کند، نباید انتظار پیشرفت داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار