برگزاری کارگاه استاندارد‌سازی و سبک منسجم مدارس شاهد در مشهد مقدس

مشهد (پانا) - کارگاه استاندارد‌سازی و سبک منسجم ‌فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد استان خراسان‌رضوی با حضور مدیران مدارس و کارشناسان استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه استاندارد‌سازی و سبک منسجم مدارس شاهد در مشهد مقدس

این کارگاه با محوریت تجربه‌گردانی و استراتژ‌ی منسجم، با حضور محمد رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان بنیاد شهید‌، آموزش‌ و پرورش و ۱۴۰ نفر از مدیران مدارس مقاطع شاهد استان، کارگاه استاندارد‌سازی و سبک منسجم مدارس شاهد استان در هتل ثامن مشهد مقدس برگزار شد‌.

محمد‌رضا رزاقی با توجه به ماموریت اداره کل شاهد و ایثارگران از شناسنامه مدارس شاهد به عنوان یک ادبیات گفتمانی و تجربه گردانی یاد کرد.

وی گفت: پشتوانه اصلی مدارس شاهد نگاه ارزشی و انقلابی نظام تعلیم و تربیت به آن است و آموزش اخلاق‌مدار و سبک زندگی از برنامه‌های این مدارس برای دانش آموزان است.

مدیرکل امور شاهد ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رهنمود‌های امام راحل که فرمودند: شرایطی برای کیفیت تحصیلی فرزندان شهدا و ایثار‌گران فراهم شود، ادامه داد‌: مدارس شاهد می‌توانند به عنوان یک مرکز اجرایی در تمامی برنامه‌های آموزشی و پرورشی به نظام تعلیم و تربیت کمک کند و در صورت توفیق اجرا در این مدارس به سایر مدارس تسری یابد.

وی اظهار کرد: دانش آموزان شاهد باید به سمت آموزش علم پایه حرکت کنند و به جای حافظه‌محوری به سمت یادگیری همراه با دریافت‌، پردازش و ارائه هدایت شوند.

در این مراسم علی غفاریان، رییس اداره شاهد و امور ایثار‌گران استان ضمن خیر مقدم به حاضران گزارشی از فعالیت‌های این اداره در زمینه‌های مختلف بیان کرد.

غفارنیان گفت: هدف اصلی ما سبک منسجم مدارس شاهد در راستای استانداردسازی با تاکید بر اجرایی شدن شناسنامه مدارس است.

در ادامه حسین عامری، مدیر شاهد متوسطه دوم فردوسی و برگزیده کشوری از ناحیه دو مشهد مقدس به عنوان نماینده مدیران حاضر مطلبی بیان کرد.

وی گفت: کمبود نیروی پرورشی و اجرایی متخصص، مشاوره مذهبی‌، اردوگاه تخصصی‌، کاهش ساعت آموزش در مدارس شاهد ابتدایی‌، تشکیل جلسات تجربه‌گردانی و سبک نوین مدیرت آموزشی از خواسته‌های مدیران مدارس شاهد استان است.

این کارگاه آموزشی به مدت دو روز در هتل ثامن مشهد در صبح و بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.

دانش آموز خبرنگار: زینب پارسا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار