رئیس اداره مشاوره شهر تهران:

هدف همیاران مشاور فعالیت یاورانه و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - رئیس اداره مشاوره شهر تهران، هدف همیاران مشاور را کمک به دانش‌آموزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مشارکت دانش‌آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های یاورانه و حمایتی و تربیت نسلی مسؤلیت‌پذیر نسبت به همنوعان خویش، ارتقای همدلی و درک متقابل بین دانش‌آموزان بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف همیاران مشاور فعالیت یاورانه و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان است

رئیس اداره مشاوره شهر تهران با بیان اینکه همیار مشاور متشکل از گروهی از دانش‌آموزان فعال مدرسه (از هر کلاس حداقل یک نفر) است، اظهار کرد: همیاران مشاور با توجه به علاقه دانش آموز، نظر مثبت مشاور و دبیران، در نهایت توسط دانش آموزان دیگر انتخاب می‌شود.

عزیزالله بابلی بهمئی، هدف همیاران مشاور را، کمک به دانش‌آموزان مدرسه در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهره‌مندی از خدمات مشورتی، بهره‌مندی از توانایی همسالان و مشارکت دانش‌آموزان داوطلب و علاقمند به فعالیت‌های یاورانه و حمایتی، تربیت نسلی مسؤلیت پذیر نسبت به همنوعان خویش، ارتقای همدلی و درک متقابل بین دانش آموزان نوجوان خواند که در نهایت با ارائه خدمات مشاوره ای و حمایتی به‌هنگام به سلامت جسمی و روحی دانش آموزان کمک می‌کنند.

بابلی در ادامه خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموزان را با ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره ای آموزش و پرورش آشنا و یاری می‌کنیم تا موجبات رشد، سازگاری و بهزیستی انسان‌ها را در جامعه فراهم آوریم.

رئیس اداره مشاوره شهر تهران افزود: در زمان شیوع کرونا و برگزاری کلاس‌های درس به صورت برخط و مجازی؛ با توجه به رهنمود اجرایی بخشنامه همیار و در نظر گرفتن زیست بوم جدید و اجرای شیوه نامه صادره دبیرخانه کشوری همیار مشاور استان مازندران، فعالیت این تشکل با توجه به ضرورت و نیاز این زمان پیگیری و اجرا شد. در سال جاری شهر تهران ۴۴٩٠ دانش آموز همیار مشاور را تحت پوشش قرار داد. در این سال برنامه آموزشی شهر تهران با توجه به تراکم جمعیت و گسترش بیماری کرونا، بنابر شیوه مجازی پیگیری شد. در دی ماه امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری و مدت زمانی به تشخیص مدیران، آموزش ترکیبی و بعد به علت آلودگی هوا و گسترش بیماری به صورت مجازی پیگیری شد و بعد از تعطیلات نوروز به صورت حضوری انجام شد که در هر زمان بنابر شرایط خاص حاکم بر فضای مدرسه و دانش آموزان نیازمند توجهات ویژه مشاوران و کارشناسان مشاوره بوده است.

بابلی همچنین یادآور شد: دانش آموزان همیار بنابر مقتضیات زمانی و جو حاکم با تلاش مشاوران مجری انتخاب شدند، تحت آموزش قرار گرفتند تا با حضور و دقت نظر خود در کلاس های مجازی کماکان به پیشبرد اهداف همیار مشاور کمک کنند. همیاران نوجوان در گروه‌های مدرسه ای و منطقه ای با ایجاد بستر گفتگو و تعامل به هم افزایی و تجربه اندوزی رسیدند و نقش ارزنده ای در این مشارکت اجتماعی از خود به نمایش گذاشتند، در پایان سال تحصیلی نیز با انتخاب مشاوران برتر مجری طرح همیار و همیاران مشاور برتر مدارس و مناطق فعال در وبیناری که توسط اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی برگزار شد، مورد تقدیر واقع شدند. مناطق و مدارسی که در طول سال تحصیلی جهت بازدید از فعالیت های مشاوره ای آنها حضور یافتیم، فعالیت همیار مشاور و چگونگی کم و کیف آنها مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت و همکارانی که با توجه به شرایط سخت کاری در طی این ماه‌ها جهت انجام درست کار، خالصانه و با عشق و خلاقیت به نحو مطلوبی کار را پیش بردند، شایسته تقدیر و تشکر استانی و کشوری هستند تا بتوانیم با حمایت همه جانبه و افزایش عوامل انگیزشی به استحکام و اثربخشی برنامه مذکور کمک بیشتری کنیم.

وی در پایان نتایج و دستاوردهای اجرای طرح همیار مشاور سال ١۴٠١-١۴٠٠ را چنین عنوان کرد:

١- عضویت و همکاری ۴۴٩٠ دانش آموز همیار مشاور در سطح مدارس شهر تهران

٢- همکاری ۵٨٧ مشاور مجری طرح همیار مشاور شهر تهران

٣- تولید محتوای آداب و مهارت‌های ١٠ گانه زندگی در ١۴ و به اشتراک‌گذاری محتوا در سطح گروه‌های منطقه‌ای

۴- تهیه ١١ محتوای آموزشی کشوری توسط مشاوران پرتلاش شهر تهران

۵- برگزاری جشنواره همیار مشاور سال جاری به صورت مجازی و معرفی ٣٨ منتخب دانش آموز و مشاور

۶- دریافت بیش از ٨٠ محتوای دانش آموزی جهت سومین جشنواره کشوری همیار مشاور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار