فعال شدن آزمون‌های مشاوره‌ای 1400-1399 در سامانه همگام

تهران(پانا)- رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران از شروع آزمون‌های مشاوره ای در سامانه همگام در سال تحصیلی 1400-1399 خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
فعال شدن آزمون‌های مشاوره‌ای 1400-1399 در سامانه همگام

در این نشست بابلی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) سه خصلت مومن اعم از «رعایت سنت خدا جهت حفظ اسرار مردم»، «رعایت سنت انبیا جهت مدارا کردن با مردم» و «رعایت سنت ائمه و اولیا به جهت صبر و شکیبایی در مشکلات» را که در امر مشاوره نیز بسیار تأثیرگذار است مورد توجه قرار داد و افزود:‌ در این شرایط ضرورت فعالیت های مشاوران مدارس در ایام شیوع کرونا در قالب طرح همدل و تماس تلفنی مشاوران مدارس با دانش آموزان و خانواده ها و طرح صدای مشاور ویژه درمانگران مراکز مشاوره و اعضای هسته اهمیت ویژه ای دارد.

وی با اشاره به مأموریت حوزه مشاوره در ارتقای سلامت روان جامعه گفت:‌ ارائه خدمات مشاوره ­ای جهت انجام هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان، تهیه و تدوین مطالب و محتواهای آموزشی در موضوعات روان شناختی، تحصیلی و شغلی به منظور اقناع فکری مخاطبین از جمله فعالیت های ضروری گروه های آموزشی مشاوران است.

بابلی در این جلسه از فعال شدن آزمون های مشاوره ای در سامانه همگام خبر داد و بر ضرورت اطلاع رسانی به مدیران مدارس و خانواده ها جهت انجام به موقع آزمون ها تأکید کرد. همچنین به برگزاری جلسات توانمندسازی اعضای تخصصی هسته ها و رابطان مشاور در مدارس ابتدایی به صورت مجازی سفارش کرد.

در ادامه نشست کارشناسان اداره مشاوره به تشریح کمیت و کیفیت ساماندهی نیروی انسانی مشاوره اعم از مشاوران مدارس، هسته ها و مراکز مشاوره، بازخوانی و عملیاتی ساختن دستورالعمل بسته ویژه ارتقای خدمات مشاوره ای و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و لزوم تطبیق برنامه های عملیاتی ابلاغی به ادارات با شرایط و وضعیت بحرانی ناشی از بیماری کرونا پرداختند. همچنین کارشناسان مناطق به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداختند و رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران به پرسش های آنان پاسخ داد.

این جلسه جهت رعایت مقررات اجتماعی، به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مجازی اعضای اداره مشاوره و کارشناسان مشاوره مناطق و با هدف هماهنگی برنامه های اداره مشاوره برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار