معاون شهردار تهران خبر داد؛

ورود مجدد اتوبوس‌های دو طبقه به پایتخت

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تدوین ۵۹ برنامه عملیاتی یادآور شد که اکنون ۱۴۳ ایستگاه و هزار و ۵۲۱ واگن در تهران وجود دارد که ۲۶۰ واگن دو طبقه و هزار و ۲۹۵ واگن یک طبقه است و برای رسیدن به مدت زمان میانگین دو دقیقه، به هزار و ۴۶۷ واگن نیاز است.

کد مطلب: ۱۲۸۷۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ورود مجدد اتوبوس‌های دو طبقه به پایتخت

مجتبی شفیعی در هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی، پاک و مدیریت تقاضا در این زمینه از رویکردهایی است که می تواند تا ۱۵ درصد موارد موثر در ترافیک را بهبود دهد، اظهار کرد: بنابر تدبیر شهردار تهران در خصوص موضوعات اولویت دار و نیازمند به تعاملات بین بخشی، قرارگاه ها در دستور کار قرار گرفت که قرارگاه توسعه حمل و نقل عمومی و پاک با برگزاری چهار جلسه، یکی از این قرارگاه ها به شمار می رود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به قوانین فرادستی حوزه حمل و نقل، تصریح کرد: ارکان های اجرایی موثر در ترافیک پایتخت حضور دارند و نیاز به قرارگاه وجود داشت تا هماهنگی بین این ارکان ها ایجاد شود.

شفیعی با بیان اینکه ما برای تجهیزات متحرک، توسعه و نوسازی باید برنامه ریزی انجام می دادیم، خاطرنشان کرد: توسعه خطوط و نوسازی خطوط موجود و نوسازی سخت افزار و بهبود نرم افزاری را نیز باید دنبال کنیم؛ برقی سازی حمل و نقل و توسعه دوچرخه و اسکوترهای برقی نیز از دیگر برنامه های مورد اهمیت است که باید دنبال شود.

وی با اشاره به تدوین ۵۹ برنامه عملیاتی، یادآور شد: در حال حاضر ۱۴۳ ایستگاه و هزار و ۵۲۱ واگن داریم که ۲۶۰ واگن دو طبقه و هزار و ۲۹۵ واگن یک طبقه است؛ برای رسیدن به مدت زمان میانگین دو دقیقه، به هزار و ۴۶۷ واگن نیاز داریم و ۱۵۰۰ واگن نیز برای خطوط هشت تا ۱۱ نیاز داریم.

شفیعی با بیان اینکه در بخش اتوبوسرانی متوسط عمر ناوگان ۱۰ سال و بخش خصوصی ۱۵ سال است، خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۱۷ دستگاه موجود در بخش ملکی و دو هزار و ۲۷۴ دستگاه اتوبوس فعال داریم و ۳۰۳ دستگاه مینی بوس نیز فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در تاکسیرانی ۷۸ هزار و ۷۸۴ تاکسی داریم، اظهار کرد: از این تعداد شش هزار و ۵۰۷ دستگاه ون هستند که به طور کامل فرسوده هستند و از ۷۲ هزار و ۲۷۷ دستگاه تاکسی ۵۲ درصد بالای ۱۰ سال هستند و به سن فرسودگی رسیدند؛ میانگین سفر با تاکسی ۱۸.۴ درصد و میانگین جابجایی ۳.۴ میلیون سفر در روز است.

شفیعی با اشاره به تعریف ۱۲ پروژه در توسعه مترو، یادآور شد: ۲۷۶ هزار میلیارد تومان و ۳۰۶ میلیون یورو برای توسعه مترو در دوره چهار ساله پیش بینی شده است؛ در حال حاضر برای تکمیل خطوط فعلی ۳۹ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در زمینه تکمیل انبار قطعات یدکی مترو نیز خاطرنشان کرد: ۸۸۵ میلیارد تومان برای هشت پروژه در این بخش تخصیص داده شده است؛ اخیرا تفاهم نامه ای با وزارت کشور در حال پیگیری است تا دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای لوازم یدکی مترو تخصیص داده شود. فعال سازی قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن با تهاتر نفت انجام خواهد شد.

وی افزود: این موضوع به دوره قبلی مدیریت شهری برمی گردد که در دوره فعلی پیگیری صورت گرفت. آخرین مکاتبات با سازمان برنامه و بودجه انجام شد که باید به وزارت نفت اعلام کند که حواله برای تهاتر نفت تأمین شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شبکه فعلی مترو از نظر طول شبکه رتبه بیستم دنیا را دارد، گفت: ارزان ترین کرایه دنیا در مترو به تهران اختصاص دارد.

شفیعی با اشاره به اینکه در حوزه اتوبوسرانی ۱۰ پروژه تعریف شده است، یادآور شد: در زمینه موتور سیکلت نیز سه پروژه با ۱۱ هزار و ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی افزود: در تاکسیرانی شش پروژه با ۳۳ هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان و در مدیریت هوشمند ترافیک سه پروژه با بیش از سه هزار میلیارد تومان تعریف کرده ایم.

شفیعی با بیان اینکه چهار هزار و ۳۰۰ دستگاه در دوره چهار ساله باید نوسازی شوند، تصریح کرد: دو هزار و ۳۰۰ دستگاه از محل وزارت کشور، هزار دستگاه از محل واردات و ۵۰۰ دستگاه نیز برقی است که قرارداد آن از سوی وزارت کشور مبادله شده و در حوزه بخش خصوصی نیز قرارداد ۵۰ دستگاه منعقد شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تقویت بخش خصوصی در ساماندهی نیروهای انسانی خاطرنشان کرد: یکی از خطوط بی آرتی برای ورود بخش خصوصی در این زمینه در نظر گرفته شده است؛ برنامه ریزی فشرده ای برای تأمین رانندگان از این محل انجام شده و در نظر داریم بخش خصوصی خطوط جدید را در اختیار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همزمان با اورهال و بازسازی، تعویض مخزن نیز در بخش اتوبوسرانی پیش بینی شده است؛ خودروسازان وارد گود شده اند و با توجه به مدل اقتصادی سرمایه گذاری، علاقمند شدند که از اتوبوس های خود در خطوط استفاده کنند و برنامه ریزی شده تا یک ماه آینده در زمینه خصوصی سازی ورود کنیم.

شفیعی با بیان اینکه سامانه بزرگ اکباتان به عنوان بزرگترین فضای زیرزمینی کشور و حتی خاورمیانه افتتاح خواهد شد، گفت: ورودی دوم یادگار امام در خط ۶ افتتاح شد و همچنین ایستگاه ۱۷ شهریور به بهره برداری رسید و ۶ ایستگاه دیگر نیز تا پایان سال در مدار قرار می گیرد.

وی افزود: تأمین ۳۰ دستگاه اتوبوس، تکمیل و نوسازی ۹۲۰ دستگاه تاکسی، تعمیرات سامانه های هوشمند و اخذ مجوز تهاتر نفت و انعقاد تفاهم نامه با مپنا و دیگر اقداماتی از این قبیل از جمله اقدامات انجام شده در مدت اخیر بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور با تعریف هشت پروژه یادآور شد: سقف جریمه کرد خودروهای فاقد معاینه فنی محدود شده که باید این اختیار داده شود که شهرداری با همکاری پلیس این موضوع را دنبال کند.

شفیعی ادامه داد: پلیس مباحث حقوقی را در خصوص خوردوهای فاقد مجوز طرح ترافیک دنبال کرده و همکاری هایی در این زمینه داشته ایم که بتوانیم رویکرد مشخصی در برخورد با این خودروها داشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه به نصب فیلتر جاذب دوده در اتوبوس ها اشاره کرد و افزود: اجرای طرح الزام دریافت گواهی معاینه فنی خودروهای پلاک تهران از مراکز معاینه فنی و توسعه حمل و نقل پیاده محور نیز از دیگر طرح هایی است که امیدواریم در دو سال آینده در این زمینه به نتیجه برسیم.

وی همچنین تصریح کرد: احداث ساختمان مرجع آزمایشگاه جایکا از مواردی است که زمین آن تأمین شده و ساخت آن را دنبال می‌کنیم تا در دوره چهار ساله تکمیل شود.

شفیعی در خصوص حوادث ترافیکی در شهر تهران، گفت: علت یابی بروز حادثه در طول سال قبل انجام و رفع نواقص به مناطق دیگر نیز اعلام شد که در سال ۱۴۰۰ علیرغم افزایش ۳۵ درصدی ترافیک، شاهد کاهش هشت درصدی تلفات رانندگی در شهر بودیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مبحث اصلی ما در سال جاری اتوبوس است، اظهار کرد: بحث اصلی در قرارگاه توسعه اتوبوس است که هزار و ۲۰۰ دستگاه از سوی وزارت کشور پیش بینی شده و امسال حداقل ۵۰۰ دستگاه تحویل داده خواهد شد و شهرداری تهران در اولویت قرار دارد.

شفیعی همچنین تصریح کرد: هزار و ۴۰۰ دستگاه اورهال می شود که در صورت نوسازی آن، تفاوت چندانی با اتوبوس های جدید نخواهد داشت و پنج سال قابلیت فعالیت خواهد داشت.

وی در ادامه یادآور شد: تا پایان سال این اورهال باید به اتمام برسد که اقدامات در این زمینه آغاز شده است و حتی بخش خصوصی زودتر از ما در این خصوص وارد عمل شده است.

شفیعی اضافه کرد: از محل اتوبوس های کارکرده تولید اروپا، ۵۰ دستگاه اتوبوس وارد شده که در حال سرویس و تعمیرات اولیه است و پس از اخذ مجوز دولت شماره گذاری آن انجام خواهد شد که شامل اتوبوس های تک واگن، دو واگن و دو طبقه است که از این تعداد پنج دستگاه از اتوبوس های دو طبقه خواهد بود.

وی افزود: تمام این دستگاه ها یورو ۴ و یا یورو ۵ هستند و استانداردهای مورد نیاز ما را تأمین می کنند؛ قیمت خرید این اتوبوس ها از هزینه اورهال اتوبوس های موجود کمتر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز تا پایان سال تأمین خواهد شد، گفت: برنامه ۱۸ ماهه نیز برای اورهال مترو پیش بینی شده است و ۸۰۰ میلیارد تومان و ۲۴ میلیون یورو در نظر گرفته شده که اورهال سرعت بگیرد و تعهد داده شده که ۷۰۰ واگن اورهال شود.

پس از سخنان شفیعی مهدی چمران با بیان اینکه این موضوع از مطالبات مردم و ماست، تصریح کرد: بایستی در این زمینه فعال تر کار کنیم و باید شفاف توضیح داده شود که چه زمانی تأمین مترو و اتوبوس به نتیجه می رسد.
وی افزود: باید ببینیم می توانیم امیدوار باشیم که با حرکات و اقدامات خود، تحرک و تحولی در این زمینه ایجاد کنیم یا خیر؟ اصل مساله این است که این موضوع باید برطرف شود و دست شما را می بوسیم؛ این اقدام کار بسیار سختی است و موارد زیادی باید مورد توجه قرار بگیرد.

جعفر بندی شربیانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه باید گونه ای عمل شود که مرم شهد شیرین قرارگاه ها را بچشند، اظهار کرد: باید شهرداری تلاش مضاعفی داشته باشد و مواردی که امکان انجام آن فراهم است، در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه های برون رفت تهران از ترافیک، توجه و خدمات رسانی به مناطق حاشیه شهر است، یادآور شد: در قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک باید مصوبه شورا در سال 1387 که شهرداری را ملزم کرده در ازای گسترش بهشت زهرا(س) خدماتی را به شهر ری ارائه دهد، مورد توجه قرار گیرد که این موضوع در 14 سال قبل مورد توجه قرار نگرفته است.

شربیانی با اشاره به اینکه افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمات به شهروندان باقرشهر مساله ای است که نیاز به پیگیری در قرارگاه دارد، تأکید کرد: تقاضا داریم این مساله در قرارگاه پیگیری شود که بتوانیم به مردم این خبر را بدهیم که می توانند از خدمات پیش بینی شده استفاده کنند.

مهدی اقراریان هم با بیان اینکه قرارگاه دو وجه دارد، اظهار کرد: این قرارگاه هماهنگی بین سازمانی در شهرداری را ایجاد می کند اما در وجه دوم نیز باید ببینیم کدام دستگاه ها چه وظایفی را بر عهده دارند.

وی همچنین تصریح کرد: تهران به قانون جامع مدیریت پایتخت نیاز دارد و مساله ای جدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ تقاضا می کنیم نمایندگان تهران در مجلس به ویژه رییس مجلس این موضوع را دنبال کنند.

اقراریان با اشاره به تصادفات عمده موتورسواران، یادآور شد: تهران به سمتی می رود که قواره و کار از دست ما خارج می شود و در این شرایط نمی توانیم کاری انجام دهیم.
وی به مشکل پارک خودروها در خیابان ها اشاره کرد و گفت: تردد موتورسواران از دو طرف در محورها، گره های ترافیکی را ایجاد می کند؛ پلیس در این زمینه باید به وظیفه خود به طور کامل عمل کند.

اقراریان با اشاره به خاموش بودن کولر در برخی اتوبوس ها، خاطرنشان کرد: در زمینه تردد خودروهایی با پلاک های شهرستان‌ها باید توضیح داده شود که چه وضعیتی دارند؟
وی با بیان اینکه در زمینه تردد مینی بوس ها نیز باید تدابیری اندیشیده شود، اظهار کرد: با توجه به حجم مشکلات شهر تهران، باید چندین مسیر موازی دنبال شود تا بتوان مشکلات را حل و فصل کرد؛ چالش های اصلی باید مشخص و راهکار و برنامه زمان بندی آن نیز باید تعریف شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه باید برش برنامه ها به صورت ماهانه و فصلی از سوی شهرداری به شورا ارائه شود، گفت: این برش برنامه ها می تواند کمک کند ما در ارزیابی ها، موارد را لحاظ کنیم.

مهدی پیرهادی با اشاره به موضوع تأمین اتوبوس های برقی، اظهار کرد: یکی از مجموعه ها اعلام آمادگی کرده که این اتوبوس ها را تحویل دهد. لذا با توجه به آلودگی هوا که در فصل تابستان تقویت خواهد شد، این موضوع پیگیری شود. سوال من این است که چه تعداد اتوبوس برقی به شهر اضافه خواهد شد؟

وی افزود: درخواست من این بود که معاون رئیس جمهور در خصوص آلودگی هوا گزارش ارائه دهد اما انجام نشده است.

پیرهادی با بیان اینکه تاکسی هایی که در صف بهسازی و نوسازی قرار دارند باید در اولویت قرار بگیرد، اظهار کرد: در برخی ساعات شاهد این هستیم که مردم در صف اتوبوس و تاکسی ایستاده اند که البته از قبل وجود داشته اما در این دوره از مدیریت شهری نباید شاهد آن باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: در سنجش آلودگی هوا، عدد 500 در دستگاه ها لحاظ نشده و تقاضای من این است که اصلاحات در دستگاه ها انجام شود و عددها و شاخص ها مشخص شود تا بتوانیم بر اساس آن تصمیم گیری کنیم که نیاز به اهتمام ویژه دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه ها و حوزه های دیگر باید وارد عمل شوند و به معاونت حمل و نقل و ترافیک کمک کنند تا موانع برطرف شود تا این معاونت بتواند با سرعت پیش برود.

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: حمل و نقل عمومی مساله ای است که تمام مردم درگیر آن هستند؛ برخی موارد از دست معاونت حمل و نقل و ترافیک خارج است و خواهش اکید من این است هرکار و کمکی که شورا می تواند انجام دهد، مشخص شود.

وی ادامه داد: ارتباط بین شورا و معاونت حمل و نقل ضعیف است. بنابراین نمی توانیم کمک خاصی داشته باشیم. در خصوص مشکلات هرچه سریعتر تصمیم گیری شود تا بتوانیم به سوالات مردم پاسخ دهیم.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: ما قول چهار ساله داده ایم و باید ببینیم در این چهار سال چه اقدامی برای مردم انجام خواهیم داد.

سید محمد آقامیری با بیان اینکه دوره 12 ساله طلایی و جهادی را باید الگو قرار داد، خاطرنشان کرد: در این سالها شش هزار دستگاه اتوبوس فعال بود و اگر این الگو و شاخص را در نظر بگیریم می توانیم دو هزار دستگاه اتوبوس در این چهار سال تأمین کنیم.

وی افزود: اگر برنامه ریزی خوبی در این مدت انجام شود مردم می توانند توقعات معقولانه ای از مدیریت شهری داشته باشند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عدم تأمین پارکینگ های عمومی در شهر تهران یکی از دلایل ترافیک است، گفت: طرح های پژوهشی فایده ای ندارد و از شهرداری تقاضا داریم در این زمینه جهادی وارد عمل شوند.

سوده نجفی با بیان اینکه هیچ نظارتی بر نرخ کرایه اسنپ وجود ندارد، اظهار کرد: نرخ کرایه در اسنپ قاعده مشخصی ندارد و بعضا دو تا سه برابر قبل شده است و باید پیگیری جدی شود.

وی همچنین تصریح کرد: تأمین آسانسور و همچنین حمل و نقل معلولین باید مورد توجه قرار بگیرد.

سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه زحمات و خدماتی که در شهر تهران صورت گرفته است را نادیده نمی گیریم، اظهار کرد: تمام مواردی که مطرح شد به این دلیل است که می خواهیم اتفاقات بهتری در حوزه اتوبوس و مترو بیفتد.

وی افزود: تا چه زمانی می توان مترو و اتوبوس را توسعه داد و پیشنهاد ما این است که ارائه خدمات را محلی کنیم تا تردد زیاد در سطح شهر را شاهد نباشیم؛ وقتی مراکز تفریحی، بانک ها و ادارات در مناطقی خاص قرار می گیرند شاهد این ترافیک خواهیم بود.

علوی با بیان اینکه دولت ورود کند و اداراتی که می توانند از کارمندانی استفاده کنند که در نزدیکی ادارات ساکن هستند، یادآور شد: تا جایی که می توانیم باید خدمات را محلی کنیم و برای کارمندان دولت و شهرداری نیز اولویت فعالیت در نزدیکی محل زندگی خود را در نظر بگیریم که تردد و ترافیک را کاهش دهیم.

نرجس سلیمانی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد می کنم شهرداری در موضوع جام جهانی در تفاهم نامه ای به تهاتر بپردازد، اظهار کرد: تعدادی از رانندگان ملزم به خدمات رسانی در قطر شوند و خودروهای مازاد از طریق تهاتر وارد کشور شود تا بتوان بخشی از مشکلات را حل کرد.

مجتبی شفیعی نیز در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سامانه کنترل پروژه برخط ایجاد شده است، گفت: میزان پیشرفت فیزیکی طرح ها در این سامانه قابل دسترس است و برای اولین بار این میزان شفافیت در کنترل پروژه اتفاق می افتد.

وی افزود: برنامه ها در سال ۱۴۰۱ تنظیم شده است و نیازمندیم که در جلسه ای بتوانیم برنامه سال ۱۴۰۱ را ارائه دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این موضوع از عهده شهرداری به تنهایی بر نمی آید، گفت: طرح ها را متناسب با حمایت دولت و منابع شهرداری و همکاری بخش خصوصی پیش می بریم؛ در گذشته حمایت دولت بیشتر بود اما در حال حاضر چنین نیست و با چنگ و دندان این اتوبوس ها را تأمین می کنیم.

وی افزود: اتوبوس برقی با قیمت حداقل ۱۰ میلیارد تومان برای هر دستگاه از شهریور ماه در پایتخت تأمین می شود.

شفیعی با بیان اینکه حداکثر تعداد اتوبوس های فعال در سال ۸۶ بیش از چهار هزار دستگاه بوده و هیچگاه شش هزار و هشت هزار دستگاهی که مطرح می شود نبوده است، تصریح کرد: اگر بتوانیم برنامه ها را محقق کنیم، میزان تأمین اتوبوس ها بی نظیر است.

وی اضافه کرد: به محض اینکه بتوانیم قراردادها و مجوزها را نهایی کنیم و حواله را بگیریم، دو سال آینده اولین واگن ها وارد خطوط می شود و چون واگن ها سفارشی وارد می شود زودتر از این امکان پذیر نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تأمین نقدینگی در مترو انجام شده است، یادآور شد: همانطور که عنوان شد چهار جلسه در قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک تشکیل شده که ۴۱ بند مصوبه داشته که ۲۳ مورد از مصوباتی که قابلیت اجرای سریع داشتند، پیگیری و انجام شده اند.

وی افزود: با تأمین قطعات، کار اورهال را آغاز خواهیم کرد و در طول ۱۸ ماه اورهال ۷۰۰ واگن مترو را انجام خواهیم داد.

شفیعی با بیان اینکه فهم صدور مجوز برای استاندارد آسانسورها وجود نداشته و تعدادی از آسانسورهای ما در ایستگاه ها ایجاد و به دلیل موضوع استاندارد تعطیل است، گفت: مذاکراتی با سازمان استاندارد انجام شده و به زودی استانداردهای جدید برای ایستگاه های مترو تدوین و اجرایی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات به ما ارث رسیده و وظیفه داریم که پیگیری انجام دهند، یادآور شد: تمام قول هایی که ما داده ایم واقعی بوده و واهی نیست. درخواست ما این است که اعضای شورای اسلامی شهر از ارتباطات خود استفاده کرده و به ما در تحقق وعده ها کمک کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه بیش از ۶۵ درصد نوع خاصی از دوربین های شهری در آغاز فعالیت ما معیوب بود، گفت: اقدامات لازم برای تأمین تجهیزات در این زمینه آغاز شده تا بتوانیم هوشمندسازی را با جدیت بیشتری ادامه دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: ترمینال شرق یکی از اولویت هایی است که به محض تأمین منابع مالی، بیش از ۶۰ میلیارد تومان در مرحله اولیه اختصاص خواهد یافت تا اواخر پاییز، مجموعه به بهره برداری برسد.

شفیعی با بیان اینکه در سالهای قبل پارکینگ به اندازه کافی ایجاد نشده بود، گفت: برنامه ریزی ما این بود که ۱۲۰ هزار واحد پارک حاشیه ای ایجاد شود که ۳۰ هزار واحد تأمین شده و مناقصات در مناطق مختلف در حال انجام است که مابقی این واحدها نیز تأمین شود.

وی افزود: پارکینگ های طبقاتی نیز در ۱۶ نقطه مشخص شده که اقدامات اجرایی آن نیز یک به یک در حال انجام است و در خصوص پارکینگ های مکانیزه نیز نواقص در حال رفع و مباحث در این زمینه در حال پیگیری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: در تلاش هستیم پروانه بهره برداری اسنپ را از وزارت صمت به شهرداری انتقال دهیم تا مشکل کرایه که به معضلی در کشور تبدیل شده، برطرف شود.

شفیعی با بیان اینکه سفر یک روزه به قطر برای استفاده از اتوبوس های مازاد پس از برگزاری جام جهانی خاطرنشان کرد: قرار بر این شد بررسی ها را انجام دهند و نتایج را اعلام کنند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس اروپایی با نوسازی هایی که انجام خواهد شد، تا یک ماه آینده وارد مدار می شود تا مردم با مشکلات کمتری در حوزه حمل و نقل عمومی مواجه باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار