رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهرداری تهران خبر داد:
شهرداری تهران ۶۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است
تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره مطالبه 60 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران از دولت که از ادوار گذشته تا کنون به یادگار مانده است، گفت که به رغم پیگیریهای مدیریت شهری، متأسفانه تا کنون پرداخت هیچ بخشی از این مطالبات محقق نشده است.
سید جعفر تشکری هاشمی شب گذشته در برنامه زنده تهران ۲۰ با اعلام اینکه شورای شهر و شهرداری تهران، مصمم به انجام تعمیر یک هزار دستگاه اتوبوس در سال جاری هستند، گفت: هر چند این کار زمانبر است اما اقدامات اولیه برای تعمیر هزار دستگاه اتوبوس آغاز شده است.
وی با بیان اینکه تهران به ۷ هزار دستگاه اتوبوس فعال نیاز دارد، اظهار داشت: در عین حال، از طریق منابع شهرداری تهران، خرید اتوبوسهای جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است.
تشکری هاشمی با اشاره به وضعیت نامطلوب ناوگان حمل و نقل عمومی تهران، تصریح کرد: قراردادهایی به منظور انجام خدمات پس از فروش اتوبوسها در نظر گرفته شده و برابر هماهنگیهایی که با شرکتهای ایران خودرو دیزل و شهاب خودرو صورت گرفته است، بازسازی و خدمات پس از فروش اتوبوسها به آنها واگذار خواهد شد.
وی تکمیل و بهرهبرداری کامل از خطوط و ایستگاههایی که در گذشته ساخته شدهاند را به عنوان یکی از سیاستهای اصلی شورای اسلامی شهر تهران در حوزه حمل و نقل ریلی برشمرد و گفت: به همین منظور، بر تکمیل و بهرهبرداری از خطوط ۶ و ۷ مترو متمرکز شدهایم و طی ماههای پیش رو، ایستگاه میدان کتاب و ایستگاه شهید دادمان و در روزهای آینده، ایستگاه ۱۷ شهریور در خط ۶ مترو به بهرهبرداری خواهند رسید.
وی با اشاره به اینکه اکنون، ایستگاههای باقیمانده در خطوط ۶ و ۷ مترو با ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام هستند، اظهار کرد: بهرهبرداری از ۹ و نیم کیلومتر از خط ... مترو، حد فاصل ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس نیز برای سال جاری در دستور کار شرکت مترو قرار دارد.
تشکری هاشمی از بهرهبرداری از یک ایستگاه در خط ۷ مترو در ماههای پیش رو خبر داد و تأکید کرد: بهرهبردای از ایستگاهها، تازه شروع ماجرای کمبود ناوگان است و به همین منظور، جلسات متعددی با دولت برگزار شده تا ۱۵ درصد از پیشپرداخت خرید ۶۳۰ دستگاه واگن مترو از محل ظرفیت تهاتر نفت در اختیار قرار بگیرد.
وی به انتخاب بانک شهر به عنوان بانک عامل و تکمیل اسناد و مدارک و انجام تشریفات اداری مربوطه اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت اورهال کردن قطارهای مترو، در حال حاضر ماهانه یک رام قطار در کارخانه واگنسازی تهران بازسازی میشود، گرچه معتقدیم با توجه به نیاز موجود و ظرفیت کارخانه مذکور، باید از طریق تأمین منابع مالی مورد نیاز به روند اورهال کردن قطارهای مترو، سرعت ببخشیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره مطالبه ۶۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران از دولت که از ادوار گذشته تا کنون به یادگار مانده است، خاطرنشان کرد: به رغم پیگیریهای مدیریت شهری، متأسفانه تا کنون پرداخت هیچ بخشی از این مطالبات محقق نشده است.
ارسال دیدگاه