عضو شورای شهر تهران متذکر شد؛

هرنوع به‌کارگیری کودکان و نوجوانان در شهرداری تهران خلاف قانون است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا گفت که بنابر ماده 79 قانون کار و بخشنامه شهردار تهران در 24 خرداد 1399، هرنوع به کارگیری کودکان و نوجوانان ممنوع و خلاف مقررات است.

کد مطلب: ۱۲۸۷۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
هرنوع به‌کارگیری کودکان و نوجوانان در شهرداری تهران خلاف قانون است

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا، طی تذکری خطاب به شهرداری تهران گفت: اخیرا در سطح شهر به کرات مشاهده می شود که اطفال مشغول جمع آوری زباله بازیافتی از مخازن زباله شهری هستند که این امر خلاف ماده 79 قانون کار مصوب سال 1369 است. همچنین در تاریخ 24 خرداد 1399 شهردار تهران بخشنامه ای را مبنی بر ممنوعیت به کارگیری کودکان و نوجوانان را به شهرداری های مناطق و شرکت ها و موسسات تابعه اعلام کرده است و به همین جهت هرنوع به کارگیری کودکان و نوجوانان ممنوع و خلاف مقررات است.

وی تاکید کرد :‌شهرداری به عملکرد پیمانکاران حوزه بازیافت نظارت دقیق داشته باشد و نظر به اینکه جمع آوری زباله از کارهای سخت محسوب می شود، به هیچ عنوان در این حوزه از کارگر کودک و نوجوان استفاده نشود. در صورت مشاهده هرگونه تخلف درخصوص به کارگیری اطفال و نوجوانان، جهت جمع آوری زباله، با پیمانکار متخلف برخورد و گزارش آن به را به مراجع ذی‏ صلاح قضایی منعکس نماید و گزارشی کامل از موضوع و اقدامات صورت گرفته و دلایل عدم اجرای قوانین مربوطه در اسرع وقت به شورای شهر ارسال نمایند.

اقراریان همچنین خاطرنشان کرد: بخشی از این کودکان زباله گرد، نه متعلق به پیمانکاران شهرداری، بلکه بصورت غیر مجاز فعالیت می کنند. اما بعضا مشاهده می شود که پیمانکاران شهرداری از کودکان برای جمع آوری زباله استفاده می کنند. ‏

او در نکته دیگری گفت: درحال حاضر تفکیک در مخزن صورت می گیرد، یعنی تفکیک در مخازن سر کوچه ها صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ادامه داد: این موضوع تخلف مستقیم شهرداران مناطق نیست، بلکه نیازمند نظارت ایشان است. آنچنانکه امروز برخی کشورهای پیشرفته وضعیت بسیار اسفناکی در حوزه زباله گردی و کارتن خوابی دارند و نمونه آن پاریس است. اما این بدین معنا نیست که کشورهای مورد نظر خواهان حل این مشکل نیستند، بلکه پیچیدگی های موضوع مانع از رسیدگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار