منطقه 19 بهشت ساخت و ساز غیر مجاز است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا طی تذکری درخصوص ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه 19 گفت در شهر تهران و حریم آن با اهمال نهادهای ذی ‏ربط، ساختمان‌هایی ساخته می‌شوند که فاقد پروانه هستند و هرکدام می‌توانند متروپل دیگری باشند اما کسی این ساختمان‌ها را نمی‌بیند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
منطقه 19 بهشت ساخت و ساز غیر مجاز است

مهدی اقراریان در شصت و نهمین جلسه شورا ضمن تسلیت حادثه قطار مشهد-یزد اظهار داشت که پس از تشکیل قرارگاه ایمنی شهرداری تهران، از منطقه 19 که بهشت ساخت و ساز غیر مجاز در تهران می باشد، بازدید داشته است.

وی با اشاره به اینکه ما روی اتفاقاتی که تکرار می شوند تمرکز می کنیم و سپس آن ها را فراموش می کنیم، درخصوص بازدید از منطقه 19 افزود: در حال حاضر در شهر تهران و حریم آن با اهمال نهادهای ذی ‏ربط، ساختمان هایی ساخته می شوند که فاقد پروانه هستند و هرکدام می توانند متروپل دیگری باشند اما کسی این ساختمان ها را نمی بیند!

اقراریان ادامه داد: قرارگاه ایمنی، کار بسیار خوبی است اما به نظرم اولین اقدام آن باید جلوگیری از این دسته ساختمان ها باشد. همچنین باید جلوی ساختمان هایی که مجوز پنج طبقه گرفته اند اما هشت طبقه می سازند را بگیرد.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: برخی از این مافیای ساخت و ساز، اراذل و اوباش سازمان یافته دارند و نیروی انتظامی می گوید که توان برخورد ندارد.

وی ادامه داد: همچنین نکته دیگر اینست که برخلاف قانون، به ایشان آب و برق و گاز هم داده می شود. اما اگر به این ساختمان های ناایمن آب و برق و گاز داده نشود کسی این ساختمان ها را خریداری نمی کند. لذا بهتر است در قرارگاه با کمک نیروی انتظامی و دادستانی پیشگیری نموده و جلوی این دست ساخت و سازها گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار