متروی قم 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

قم (پانا) - کارشناسان متروی قم از پیشرفت 90 درصدی این پروژه و آمادگی برای بهره‌برداری اولیه از آن خبر دادند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
متروی قم 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم امروز در برنامه ای به دعوت شهرداری قم از عملیات عمرانی تکمیل قطار شهری قم بازدید کردند.

در این بازدید که از ایستگاه میدان مطهری شروع شد، ابتدا مهندسین قطار شهری قم به ارائه توضیحاتی درباره این سازه شهری پرداختند.

مهندس فاز یک متروی قم گفت: فاز نخست متروی قم ، آماده خدمت رسانی به مردم است. جهت تست سرد و گرم، نیاز به تنها یک رام قطار بوده که در حال مذاکره برای تأمین آن هستیم؛ همچنین برای مسافرگیری فاز نخست خط یک مترو، حداقل نیاز به سه رام قطار است که هم‌اکنون مذاکره جهت خرید یا استقراض در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر اخیر ریاست‌جمهوری به شهر مقدس قم برای پروژه مترو قابل توجه بوده است، ادامه داد: سال گذشته تخصیص بودجه طرح قطار شهری قم به‌صورت صددرصد به‌علاوه کمک نقدی بیش از ۱۰۰ میلیارد ریالی برای متروی قم انجام شد و سقف اوراق مشارکت سال گذشته مترو نیز به شش هزار میلیارد ریال افزایش پیداکرده است که در سال جاری، هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: فاز نخست خط یک مترو، مسیری به طول شش کیلومتر با شش ایستگاه از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری را شامل می‌شود که عملیات روسازی و ریل‌گذاری آن به اتمام رسیده است. نصب اغلب تجهیزات مربوطه در ایستگاه‌های مسافرگیری فاز اول شامل ایستگاه میدان مطهری و کشاورز انجام شده و با توجه به عملیات عمرانی ایستگاه‌ها با پیشرفت میانگین حدود بیش از ۹۰ درصدی، آماده انجام بهره‌برداری اولیه است.

دانش آموز خبرنگار: محمدحسن نوروزی منش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار