مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران:

دریافت استاندارد برای آسانسورهای مترو غیرممکن شده است

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت دریافت استاندارد برای بهره‌برداری از آسانسورهای مترو تا حدودی غیرممکن شده است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دریافت استاندارد برای آسانسورهای مترو غیرممکن شده است

مهدی شایسته اصل با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد مشکلاتی از جمله نصب دریچه به بیرون به‌ازای هر ۱۱ متر، سنسور تعیین وزن، وجود آیفون در کابین را برای دادن استاندارد مشخص کرده است، گفت: رفع بعضی از ایمن موارد امکان‌پذیر است اما مواردی چون نصب دریچه به بیرون برای آسانسورهای نصب شده در ایستگاه‌های مترو که عمق آنها به ۵۰ متر یا بیشتر می‌رسد غیرممکن است.

وی تصریح کرد: با تغییر دستورالعمل سازمان ملی استاندارد از سال ۱۳۹۶، دریافت استاندارد برای بهره‌برداری از آسانسورهای مترو مشکل و تا حدودی غیرممکن شده است اما دریافت استاندارد آسانسورها توسط شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه انجام می‌شود و در این مدت نیز پیگیر حل این موضوع بوده‌اند اما با توجه به تاکید شهردار تهران برای سرعت بخشیدن به این کار، شخصاً پیگیری رفع این مشکل هستم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه به ۱۷۶ آسانسور که در شهر زیرزمینی در حال بهره‌برداری هستند، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در خط ۳ هیچ آسانسوری نداریم. ۱۴ آسانسور در خط ۶ و ۲۲ آسانسور نصب شده در خط ۷ هم به دلیل نداشتن استاندارد به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

شایسته خاطرنشان کرد: آسانسورهای خطوط دیگر مانند خطوط ۱ و ۲ که قبل از سال ۱۳۹۶ استاندارد گرفتند، فعال هستند و به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند اما بعد از ابلاغ دستورالعمل جدید استاندارد، آسانسورهای مترو اگرچه از آسانسورهای باکیفیت و استاندارد بالا هم هستند اما نتوانستند از سازمان ملی استاندارد تأیید بهره‌برداری دریافت کنند.

وی گفت: برای رفع این مشکل باید یک هماهنگی با سازمان ملی استاندارد صورت بگیرد تا این دستورالعمل با توجه به شرایط ایستگاه‌های مترو تغییر کند تا هرچه زودتر شهروندان و مسافران مترو بتوانند از تجهیزت و امکان موجود بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار