وزیر ورزش وجوانان:

اصفهان توانایی و موقعیت پیشرفت‌ در حوزه ورزش و جوانان را دارد

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اصفهان همواره منشأ خیر، برکت و اتفاقات خوبی در ورزش کشور بوده است، گفت این استان موقعیت و توانایی پیشرفت را دارد. باور دارم با تلاش بیشتر این استان، ظرفیت و پتانسیل موفقیت‌های بیشتر را در دو حوزه ورزش و جوانان دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اصفهان توانایی و موقعیت پیشرفت‌ در حوزه ورزش و جوانان را دارد

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدحمید سجادی در حاشیه‌ی سفر به سمیرم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فلسفه سفر استانی بودن با مردم است، اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به اصفهان به عنوان نماینده شخص رئیس‌جمهور در شهرستان سمیرم حاضر شدم.

وی با بیان اینکه اصفهان همواره منشأ خیر، برکت و اتفاقات خوبی در ورزش کشور بوده است، اظهار داشت: باور دارم با تلاش بیشتر این استان ظرفیت و پتانسیل موفقیت‌های بیشتر را در دو حوزه ورزش و جوانان دارد.

نماینده ویژه رییس جمهوری ادامه داد: در اولین برنامه در اصفهان در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان حاضر شدم و به همین موضوع تاکید کردم، زیرا اصفهان توانایی و موقعیت پیشرفت‌های جدی دارد، در همین راستا برای شکوفا شدن استعدادهای این استان باید حمایت‌های لازم انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به استعدادهای ورزشی وفعالیت بخش خصوصی در حوزه ورزش بیان کرد: تیم‌های باشگاهی حرفه‌ای و خوبی در این استان مشغول به کار هستند که از نظر استعدادیابی سرمایه‌های خوبی دارند. از قدیم گفته شده «قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری» و من قدر اصفهان را می‌دانم، قدر معنوی و دینی آن، قدر متخصصان و میزبانی‌های ورزشی ارزشمند آن را می‌دانم، به دلیل اصالت و توانایی اصفهان دوست داریم میزبانی‌ها را در اصفهان بگیریم و علاقه داریم این اتفاقات در خود استان اصفهان پخش شود.

وی توضیحاتی را در خصوص موقعیت جغرافیایی این شهرستان بیان کرد و گفت: به عنوان مثال در شهرستان سمیرم ارتفاعات خوبی برای دوندگان، کمپ‌های ارتفاع، تیم‌های فوتبال، دوچرخه سواران، کوه نوردان، ورزش‌های هوازی و ورزش‌های استقامتی دارد.

سجادی ادامه داد: در شهرستان سمیرم باید محل اقامت و امکانات رفاهی ایجاد شود. با توجه به ارتباط خوب اداره کل ورزش و جوانان با هیئت پزشکی ورزشی باید تیم‌های پزشکی ورزشی در محورهایی مثل سمیرم حاضر شوند تا تیم‌های ورزشی با پشتوانه پزشکی بتوانند در ارتفاعات سمیرم کمپ بزنند.

وی تاکید کرد: همانطور که از ما انتظار دارند برای اصفهان منشأ خیر و برکت باشیم ما نیز انتظار داریم اصفهان منشأ خیر و برکت برای ایران شود، همیشه در تیم‌های ملی نمایندگان اصفهان حاضر بودند، چند هفته پیش کاروان ایران در المپیک ناشنوایان جهان سوم شد و امروز در سمیرم ورزشکار تکواندو که در آن مسابقات مدال برنز گرفته بود را دیدم که باعث خوشحالی است، خواهران منصوریان نیز از این شهرستان هستند که باعث افتخار هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تأکیدات ما تکمیل پروژه‌های ناتمام و افزایش سرانه ورزش در استان اصفهان است. سرانه ورزش در استان اصفهان ۴۶ سانتی متر است؛ رقمی که در کشور به ۷۵ سانتی متر می‌رسد و این موضوع نشان دهنده لزوم نگاه ویژه به بحث ورزش در استان اصفهان است. این رقم در جهان سه متر است و این سرانه باید در راستای قدرت شهر اصفهان افزایش یابد که در این جهت باید پروژه‌های ناتمام تکمیل شود.

سجادی اضافه کرد: باید از مجلس شورای اسلامی برای تخصیص ۲۷ صدم درصد تشکر کرد، زیرا کمک خوبی به سفرهای استانی ما به خصوص در بخش عمرانی می‌کند که امیدواریم هرچه زودتر عملی شود. با وجود اینکه رقم خوبی به بحث عمرانی می‌رسد اما جوابگوی شش هزار پروژه نیمه تمام که ۲۴۰ مورد آن در اصفهان وجود دارد، نیست و باید در این جهت از کمک خیرین استفاده کرد.

وی درخصوص دیگر اهداف سفر به سمیرم گفت: پیگیری پروژه‌های غیر ورزشی از جمله سد از جمله اهداف حضور در سمیرم بوده است، همچنین مسئله آب سمیرم پیگیری می‌شود، امروز ۸۰ درصد مراجعات در حوزه آب و کشاورزی بود. امروز مسئله نه تنها ایران بلکه کل دنیا آب و خاک است، موضوعی که غالب دغدغه شهروندان سمیرم را نیز تشکیل می‌دهد و باید مدیریت دارایی آب و خاک انجام شود که حداقل شش ماه در سال اشتغال پایدار کشاورزی وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار