یک فعال اجتماعی در بهارستان:

تغییر کاربری اراضی شهر گلستان و غفلت از مشکلاتی که به وجود خواهد آمد

بهارستان (پانا) - یک فعال اجتماعی در بهارستان گفت با مجوز استاندار تهران 770 قطعه از زمین‌های خارج از بافت این شهر تغییر کاربری داده شد که این تغییر کاربری اراضی شهر گلستان، در آینده زمینه‌ساز مشکلاتی در این شهرستان خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۸۷۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تغییر کاربری اراضی شهر گلستان و غفلت از مشکلاتی که به وجود خواهد آمد

حسن محمودی از فعالین اجتماعی شهرستان بهارستان گفت: طی چند روز گذشته خبری از سوی شهردار شهر گلستان نقل شد که استاندار تهران مجوز تغییر کاربری 2900 متر از اراضی این شهر به مسکونی را صادر کرده و با موجی از انتقادها روبه رو شد.

وی در تشریح این خبر افزود: شرکت صادرات تمیز که مالک عمده‌ زمین‌های شهر گلستان است، 25 سال پیش 770 قطعه زمین را به شهرداری گلستان به فروش رسانده که خارج از بافت مسکونی قرار داشت؛ اما طی چند روز گذشته مجوز ساخت این اراضی از سوی استاندار تهران به شهرداری گلستان صادر شد.

محمودی تصریح کرد: این خبر به نوبه‌ خود خبر بسیار خوبی برای مردم گلستان بخصوص خانواده‌هایی که بعد از 25 سال چشم انتظاری صاحب خانه می‌شدند بود و مسکن خوبی است تا شاید بتواند این بازار پرتلاطم مسکن را در شهر گلستان آرام کند و بتواند کمی افسار افزایش قیمت و اجاره بهای مسکن را در این شهر بکشد. اما زیرساخت های این شهر هنوز برای جمعیت موجود فراهم نیست و همین شهرستان و از جمله شهر گلستان پرتراکم‌ترین شهرهای کشور به شمار می‌رود که در واقع جمعیت یک استان را در خود جای داده و با ساخت وساز این اراضی ما شاهد انفجار جمعیت در این شهر خواهیم بود چه بسا این موضوع هم می‌تواند موجی از جمعیت را از شهرهای همجوار به گلستان بکشاند.

این فعال اجتماعی ادامه داد: این اقدام یک تناقض بزرگ با سیاست‌های دور ششم مدیریت شهری گلستان است؛ که از طرفی با اراده‌ محکم در مقابل تراکم فروشی می‌ایستد و مانع رشد قارچ گونه‌ ساختمان‌ها در شهر گلستان می‌شوند و از طرفی مجوز ساخت و ساز اراضی در شهرگلستان صادر می‌شود. این مسئله علاوه بر افزایش ترافیک در شهر مسائل اجتماعی و زیست محیطی را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد. روزی نبوده که ما خبر درگیری بر سر جای پارک را در خیابان‌ها ندیده باشم یا در رسانه‌ها نشنیده باشم یا روزانه خبرهای زیادی را در خصوص قطعی یا افت فشار آب در رسانه‌های محلی شاهد هستیم، پس با این وجود این موضوع می‌تواند مشکلات زیادی در شهر ایجاد کند.

محمودی همچنین اظهار کرد: ما نیز به عنوان شهروندان این شهر با این اقدام مثبت استاندار و شهردار شهر گلستان که گره‌ چند ساله‌ اراضی این شهر را باز کردند خوشحالیم، اما این اقدام درآینده می‌تواند کلافی سردرگم را برای مسئولین و مردم این شهر ایجاد کند.

خبرنگار: محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار