مصطفوی: سنجش نوآموزان تا پایان شهریور ادامه دارد

تهران (پانا) - معاون پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد سنجش نوآموزان از 22 خرداد آغاز شده و تا پایان شهریورماه نیز ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مصطفوی: سنجش نوآموزان تا پایان شهریور ادامه دارد

محمد مصطفوی معاون پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در رابطه با سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به برنامه «روزنه» رادیو گفت و گو گفت: سنجش نوآموزان از 22 خرداد ماه آغاز شده و تا پایان شهریور هم ادامه دارد.

وی افزود: برای انجام سنجش جسمانی نوآموزان، مجموعه‌ای از مراکز در هر استان و هر منطقه پیش بینی شده ضمن اینکه از طریق رسانه‌های محلی و آموزش و پرورش نیز به اولیا اطلاع رسانی می‌شود.

معاون پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: هر دانش آموزی که پیش ثبت نام اولیه را انجام دهد مدیر مدرسه در مورد محل پایگاه سنجش و نوبت آن اطلاع رسانی‌های لازم را به اولیا انجام می‌دهد.

این مقام مسئول افزود: سنجش نوآموزان چندین بخش مختلف را شامل می‌شود؛ بخش اول شامل غربالگری اولیه جسمانی مانند بررسی قد و وزن و بخشی هم مربوط به شنوایی سنجی، بینایی سنجی و آمادگی تحصیلی از بابت هوش و مسائل روانشناختی است.

مصطفوی یادآور شد: در حال حاضر 1200 پایگاه سنجش اولیه، 800 پایگاه سنجش تخصصی و 427 پایگاه سیار در مناطق عشایری و روستایی کشورمان وجود دارد که در این حوزه فعالیت و خدمات رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به روند سنجش نوآموزان در این پایگاه‌ها اظهارکرد: اگر نوآموزان در مراجعه اولیه مشکلی نداشته نباشند به مدارس و پایگاه‌های بهداشت معرفی می‌شوند تا بقیه کارهایشان انجام شود و کسانی هم که مشکلی دارند به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند تا مجدداً مورد ارزیابی قرار بگیرند.

معاون پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تأکید کرد: اولیا در همان نوبتی که برای آن‌ها تعیین می‌شود با فرزندان خود به پایگاه‌ها مراجعه کنند. اخیراً در برخی استانها اعلام شده که برنامه‌های آمادگی سنجش برگزار می‌شود که این کلاهبرداری است چون هیچ تست هوش و آمادگی از قبل در کار نیست و لذا اولیا هیچ استرسی به خود راه ندهند و دانش آموز خود را فقط از نظر روحی برای سنجش آماده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار