یکی از معلمان منتخب سال ۱۴۰۱ گیلان:

به افکار هدفمند و خلاق معلمان توجه شود

تهران (پانا) - یکی از معلمان منتخب سال 1401 گیلان می‌گوید مسئولان در زمینه‌های تربیتی، آموزشی و اجرایی به افکار هدفمند و خلاق معلمان توجه کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
به افکار هدفمند و خلاق معلمان توجه شود

مینا پاکپور، معلم گیلانی با 14 سال سابقه کار در شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار این مرکز در مورد عناوین کسب‌شده خود در طول خدمت در آموزش‌وپرورش گفت: در طول 14 سال سابقه تدریس، رتبه اول کشوری در طراحی سؤالات عملکردی، رتبه اول کشوری در تدریس در کلاس معکوس، رتبه دوم کشوری در بازخورد در تدریس به همراه راهنمای توصیف عملکرد، رتبه اول کشوری در جشنواره نوآوری، جشنواره الگوهای برتر تدریس (درس قرآن رتبه اول استانی) و (درس عربی رتبه اول کشوری)، رتبه اول کشوری در تولید نرم‌افزار استوری لاین درس عربی، رتبه دوم کشوری در تولید نرم‌افزار آتوپلی درس عربی و رتبه دوم کشوری برای تجربه تدریس در دوران کرونا را کسب کردم.

وی در خصوص فعالیت‌های ویژه‌ای که به دلیل آن معلم منتخب استانی شده است، گفت: فعالیت‌هایی نظیر تدریس در کارگاه و وبینارهای متعدد آموزشی برای همکاران، تألیف کتاب‌های: عربی گلبرگ اندیشه پایه هفتم، عربی گلبرگ اندیشه پایه هشتم، خرگوش خلاق، آموزش تصویری زبان انگلیسی، شرط، غبن و عیب در حقوق مدنی ایران و چاپ مقالاتی از قبیل اینجا هم تعاملی لازم است (تدریس در فضای مجازی) - رشد معلم، شیوه‌های استفاده بهینه از اوقات فراغت (پیوند)، تأثیرات تشویق (رشد معلم)، مشکلات دانش آموزان و تأثیر آن بر یادگیری (رشد معلم)، نظم در تعلیم و تربیت (رشد معلم) و بررسی کتب دوره راهنمایی با توجه به چک‌لیست‌های مورد انتظار، ازجمله این عناوین است.

وی در مورد انتقال تجربیات خود به معلمان جوان، گفت: به همکاران جوان می‌گویم که نظم و انضباط کاری را سرلوحه زندگی خود قرار دهند. انسان‌های منظم همیشه انگیزه‌های عالی دارند.

پاکپور همچنین خطاب به مسئولان گفت: توصیه می‌کنم تلاش کنید فعالیت‌هایی انجام شود که در سیستم اندیشه اولیا و دانش آموزان، باور مثبت نسبت به معلمان ایجاد گردد و در زمینه‌های تربیتی و اجرایی به افکار هدفمند و خلاق دبیران توجه کنند.

مینا پاکپور با اشاره به اینکه فعالیت معلمان در حوزه‌های اجتماعی تأثیر زیادی در قضاوت جامعه در مورد معلمان دارد، افزود: تأمین بودن معلمان ازنظر مسائل مالی، باعث می‌شود، فرصت بیشتری را صرف کسب مهارت‌های آموزشی نمایند و این موجب ارتباط صمیمی بین جامعه و معلمان می شود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران برای ارائه تجربیات خود و بارگذاری آن‌ها در سایت تشویق شوند و قطعاً این تجربیات باید تنظیم و به شکل منسجم، بارگذاری شود تا سایر همکاران بتوانند به سهولت از این شیوه‌های خلاق و نوین تدریس و تجربه‌های زیبا بهره‌مند شوند.

این معلم منتخب، با طراحی و اجرای مسابقات و آزمون‌های آنلاین در بین همکاران و دانش آموزان، مانند مسابقه یک دقیقه نیایش که در اوایل دوران کرونا، فروردین 1399 اجرا کرد، باعث شد دانش آموزان زیادی از سراسر ایران در آن شرکت کنند.

همچنین؛ طراحی و اجرای آزمون‌های المپیاد عربی ویژه پایه هفتم و هشتم در استان، طراحی آزمون‌های پیشرفت تحصیلی، نگارش درسنامه‌های کامل عربی، قرآن و پیام‌های آسمانی پایه‌های هفتم، هشتم و نهم، بارگذاری تعداد زیادی از درس‌نامه‌ها و تدریس‌های وی در کانال محتوای رسمی شاد، طراحی پیک نوروزی از سال 1394 به مدت سه سال، طراحی دفتر ثبت شاخص در درس عربی، پیام‌های آسمان، قرآن، تفکر و سبک زندگی و تولید تعداد زیادی فایل تدریس و آموزش به‌عنوان بارکد در دفتر نمره از سال 1394 تاکنون و همکاری در نگارش مجموعه روش‌های نوین تدریس درس پیام‌های آسمان ازجمله فعالیت‌های وی در این سال‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار