نوری: مقام معلمی مقام پیامبری است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت مقام معلمی مقام پیامبری است باید مقام شهدا را تکریم کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نوری: مقام معلمی مقام پیامبری است

یوسف نوری در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام دانش‌آموزی در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: آنچه در قرآن آمده این است انسانی که شهید می شود او یک امت و یک ملت است تا در راه خدا به شهادت برسد این قله نیکی است که امام صادق (ص) می فرماید.

وی افزود: یکی از شهیدان امروز ۱۷ سال سن داشته است او از امیال و خواسته‌های ابتدای نوجوانی خود گذشت، سختی ها را تحمل کرد و به شهادت رسید.

نوری بیان کرد: این عزیزان بیش از ۴۰ سال است که در بین ما حضور نداشتند از امروز پیش ما هستند، معلمان مانند پیامبران در بهشت منعم هستند، اولیا بر مرکب سوار هستند اگر قبول داشته باشیم مقام معلمی مقام پیامبری است باید مقام شهدا را تکریم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز از نمادهای هویت ملی استقبال کردیم اینجا مامن عاشقان و در جامعه آموزش و پرورش و نظام تربیتی ما به استناد سند تحول بنیادین، زیارتگاه معلمان، اولیا، دانش آموزان و اساتید آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: شهدا در راه خدا جهاد می کنند و مقام امیرالمومنین را دارند اینجا به عطر این شهیدان متبرک شد باید همه باهم عهد ببندیم تا در اینجا کارهایمان را در حوزه اردویی و تربیتی ذر راستای اهداف سند تحول و ساحت های شش گانه پیش ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار