دوره‌های آموزشی یاور مربیان پیشتاز، گامی برای تقویت توانمندی‌های دانش‌آموزان

کوهرنگ (پانا) - دومین جلسه دوره آموزشی یاور مربیان پیشتاز با حضور مدرسین کشوری پیشتازان در شهرستان کوهرنگ به اجرا در آمد و عنوان شد این دوره‌ها گامی برای تقویت توانمندی‌های دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۸۶۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
دوره‌های آموزشی یاور مربیان پیشتاز، گامی برای تقویت توانمندی‌های دانش‌آموزان

در این دوره آموزشی که با حضور صفی‌الله صادقی و سیمین جهانبازی، مدرسین کشوری پیشتازان در آموزشگاه حضرت زهرا(س) میهه در شهرستان کوهرنگ برگزار شد، دانش آموزان انواع علامت های سازمان دانش آموزی و شیوه های سلام و احترام در تشکلات پیشتازان، فرمان‌های نظامی از جمله فرمان عقب گرد، از راست نظام، خبردار، آزاد و ... را آموختند.

در ادامه، دانش آموزان با نحوه اجرای گارد پرچم و قرائت سوگندنامه مربوط به گارد پرچم آشنا شدند و پس از آن سرود ملی را به صورت گروهی، همخوانی کردند.

صفی الله صادقی، مدرس دوره‌های آموزشی پیشتازان در خصوص اهداف سازمان دانش آموزی از برگزاری دوره های آموزشی یاور مربیان پیشتاز عنوان کرد: سازمان دانش آموزی در جامعه، یک نهاد تربیتی است و هدف از برگزاری این دوره های آموزشی، تقویت توانمندی های فردی و گروهی دانش آموزان و آموزش مهارت‌های تخصصی به آنها جهت حضور و آمادگی بیشتر برای زندگی در آینده است. تا از این طریق، مسئولیت‌پذیری آنها نیز تقویت شود.

وی در خصوص اردوهای ملی پیشتازان گفت: سازمان دانش آموزی استان، با توجه به دستورالعمل‌هایی که از سازمان دانش آموزی کشور ابلاغ می شود، این دوره‌های آموزشی را برای دانش آموزان تمامی شهرستان ها برگزار می‌کند و پس از آن ضمن برگزاری مسابقه ای بین دانش آموزان و فیلمبرداری از نحوه عملکرد آنها در مسابقه، داوران استان در سازمان دانش آموزی در خصوص عملکرد تیم‌های تشکلات دانش آموزی پیشتازان به داوری می پردازند. سپس از هر منطقه یک گروه 7 نفره که بهترین عملکرد را داشتند؛ انتخاب و به اردوی ملی پیشتازان اعزام می شوند تا با سایر تیم‌های شرکت کننده از دیگر استان‌های کشور به رقابت بپردازند.

دانش آموز خبرنگار: حکیمه علیخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار