به همت شهرداری قم و شیراز رقم خورد؛

برپایی نمایشگاه صنایع دستی «از بلدیه تا شهرداری» در حرم حضرت معصومه (س)/عکس

قم(پانا)- نمایشگاه صنایع دستی «از بلدیه تا شهرداری» به مناسبت دهه کرامت و هفته فرهنگی شیراز در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه صنایع دستی «از بلدیه تا شهرداری» در حرم حضرت معصومه (س)/عکس

همزمان با دهه کرامت و در ادامه رویداد هفته فرهنگی گردشگری شیراز در قم، نمایشگاه «از بلدیه تا شهرداری» با حضور سید احسان اصنافی شهردار و اعضای شورای شهر شیراز و حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در موزه آستان مقدس حضرت معصومه (س) افتتاح شد.

در بخش غرفه خادم یاران رضوی، اساتید مربوطه اقدام به انجام هنر خوش‌نویسی کردند، همچنین در غرفه‌ای که به چهارمین حرم اهل بیت (ع) حضرت موسی مبرقع اختصاص داده شده بود، اقدام به توزیع تبرکات و رونمایی از پرچم متبرکه امامزاده شد.

کاشی هفت رنگ، مقرنس بندی و گچ کاری، منبت و معرق چوب، سنگ تراشی، خاتم سازی و تراشکاری، فرهنگ اجتماعی ورزشی استان شیراز، گردشگری و زیارت نیز از بخش‌های متفاوت این‌نمایشگاه بود. همچنین در غرفه گردشگری و نجوم، انجمن نجوم‌هنرستان صباری ناحیه یک استان قم نیز اقدام به فعالیت کردند.

این نمایشگاه با تابلوهایی از اسناد مهم شهرداری و تصاویر قم قدیم با موضوع حمل‌ونقل و اتوبوس‌رانی، عمران شهری، تصاویر سه‌بعدی قم قدیم، اخبار قم در بریده جراید و روزنامه محلی استوار همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۴ عصر پذیرای حضور بازدید کنندگان بود.

همچنین در این نمایشگاه بر اساس مستندات تاریخی از سند ۱۰۸ سالگی شهرداری قم رونمایی شد.

نخستین رویداد فرهنگی‌گردشگری شیراز در استان قم در ایام دهه کرامت و همزمان با سالروز گرامیداشت امامزاده احمد بن موسی شاهچراغ از روز سه‌شنبه ۱۷ خردادماه آغاز به کار کرد.

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری استان قم و شیراز، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و احمدبن موسی (ع)شاهچراغ، اداره‌کل میراث‌فرهنگی و اداره‌کل اوقاف امور خیریه، مرکز افق آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع (ع)، حوزه هنری، کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران مشارکت می‌کنند.

دانش آموز خبرنگار: مبینا علی‌حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار