با حضور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قم صورت گرفت؛

بازدید مدیران کانون‌های فرهنگی نواحی آموزش و پرورش قم از هنرستان صباری

قم (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم به همراه مدیران کانون‌های فرهنگی‌ نواحی استان، از اتاق نجوم شهید فخری زاده هنرستان صباری ناحیه یک بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۳۰۴۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بازدید مدیران کانون‌های فرهنگی نواحی آموزش و پرورش قم از هنرستان صباری

حجت‌الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم به همراه مدیران کانون‌های فرهنگی‌ نواحی استان با حضور در هنرستان صباری ناحیه یک، از اتاق نجوم شهید فخری زاده این هنرستان بازدید کردند.

«امینیان» طی سخنانی در این بازدید، با اشاره به ضرورت شناسایی ظرفیت‌های انجمن نجوم هنرستان اظهار کرد: پیش از حضور در هنرستان صباری متوجه فعالیت‌های دانش‌آموزان و رویکرد علمی آنها شده بودیم، اما امروز متوجه شدیم با انرژی و انگیزه‌های مدیریت آموزشگاه، دانش‌آموزانی همه فن‌حریف و با اراده‌ای پرورش پیدا کردند که اگر تصمیم به عمل پروژه‌ای بگیرند، با همت بالا و اراده قوی، اتفاقات خوبی را رقم میزنند به طوری که چالش‌ها را نیز به فرصت تبدیل خواهند کرد.

وی افزود: دانش آموزان با تلاش مداوم، بخشی از هنرستان صباری را به قرارگاه علمی و فرهنگی تبدیل کردند که در این مکان رویدادهای درخشانی را رقم می‌زنند.

امینیان ادامه داد: دانش آموزان با انجام هر پروژه قطعا با چالش‌‌هایی برخورد خواهند کرد که گذر از این موانع باعث رشد و تکامل آنها خواهد شد و سبب می‌شود تا مدیران آینده این کشور، اهل اقدام و عمل باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در رابطه با نتایج بازدید تصریح کرد: این بازدید ایجاد انگیزه‌ای شد برای مدیران کانون‌های فرهنگی و پرورشی که طی این مراسم معارفه انجمن نجوم‌ به مدیران صورت بگیرد، هدف نشان‌ دادن توانایی و ظرفیت‌های کار گروهی و عملیات دانش‌‌آموزان برای یادگیری و ذوق به آموختن بود، همچنین از همه مدیران کانون‌ها دعوت به عمل آمد که فعالیت‌های نجومی مراکز علمی را با تجهیزات بهتر و پر قدرت‌تر ادامه دهند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تجهیزات نجومی در هر کانون خاطرنشان کرد: در نظر داریم یک‌ مکان شاخص در سطح استان را برای قرارگیری تجهیزات نجومی در نظر بگیریم که ظرفیت، توانایی و فعالیت‌های نجومی مراکز و دانش‌آموزان علاقه‌مند در این مکان ادامه پیدا کند.

«فرشته خوش‌کلام» مدیر هنرستان، ضمن خیرمقدم به میهمانان، ظرفیت هنرستان صباری را فرصت مغتنمی در جهت رشد و شکوفایی همه جانبه دانش آموزان و تربیت مدیرانی خلاق برای آینده میهن اسلامی برشمرد.


وی افزود: حضور اساتید و کارشناسان نجوم از جمله استاد محمدرضا قاسمی که سابقه فعالیت کشوری و همکاری با نهادهای علمی بین المللی دارند، موجب شده تا تراز علمی هنرستان و میزان رشد علمی دانش آموزان این آموزشگاه به سطح قابل قبولی برسد.


خوشکلام تاکید کرد: اگر نبود تلاش ها و پیگیری های مجدانه و دلسوزانه استاد قاسمی، قطعا به چنین پیشرفت هایی در زمینه نجوم و راه اندازی کارگاه نجوم دست نمی یافتیم و ضرورت دارد استان، قدردان چنین شخصیت های پرتلاشی باشد.

همچنین مبینا علی حیدری هنرجوی هنرستان و عضو باشگاه‌ستارگان انجمن نجوم، فعالیت‌های دوسال گذشته انجمن علمی-پژوهشی هنرستان صباری را تشریح کرد.

در ادامه حاضرین به همراه «محمدرضا قاسمی» مدرس انجمن نجوم هنرستان صباری، «مرضیه صدرآبادی» عضو دیگر انجمن نجوم هنرستان، از رصدخانه و آسمان نمای کانون مریم ناحیه یک استان قم بازدید کردند.

در بازدید فوق «علی کریمی» کارشناس مسئول فعالیت‌های اردویی و کانون‌ها، «حسینی» رئیس اداره فرهنگی،هنری اداره کل، «شاه‌میرزایی» مدیر کانون اباذر، «نصیری» مدیر کانون مریم ناحیه یک، «لیلا احمدی» مدیر کانون حضرت زینب ناحیه دو، «فاطمه زارعی» مدیر کانون کوثر ناحیه سه و «فرحزاده» مدیر کانون پرورشی و فرهنگی شهید فهمیده نیز حضور داشتند.

دانش‌آموز خبرنگار: مبینا علی‌حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار