در گفت‌وگو با پانا عنوان شد:

اهدای ۱۶۰۰ مترمربع فرش به حرم حضرت معصومه (س)

قم (پانا) - مدیر کاروان فرش‌های دستباف خادمان رضوی از اهدای 1600 مترمربع فرش دستبافت با همکاری آستان قدس رضوی و خادمیاران رضوی قم به حرم حضرت معصومه (س) خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اهدای ۱۶۰۰ مترمربع فرش به حرم حضرت معصومه (س)

محمد صفاریان مدیر کاروان فرش های دستباف خادمان رضوی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از سال ۱۳۹۹ درخواستی را به تولیت آستان قدس رضوی در رابطه با مفروش شدن فرش های شبستان و رواق های حرم حضرت معصومه دادند.

وی افزود: از همان زمان ماموریتی از طرف تولیت آستان قدس رضوی به کارخانه فرش رضوی جهت بافت فرش های دستبافت ابلاغ و این پروژه آغاز شد و کمک و یاری رسانی گروه خادمیاران رضوی در قم و مشهد و همچنین همکاری با کارخانه فرش آستان قدس رضوی به این حرکت تسریع بخشید.

در ادامه صفاریان با اشاره به اجرای طرح اهدای فرش خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری ۱۰۰ نفر کارگر اجرا شده و حاصل آن همه زحمت ۱۶۲ قطعه فرش به وسعت ۱۶۰۰ متر مربع و ۳۶۰ میلیون گره است.

شایان ذکر است که امروز در آستانه روز دختر و دهه کرامت پس از راهپیمایی نمادین از میدان آستانه تا شبستان امام خمینی (ره) فرش های دستبافت تقدیم آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) شد و خادمان رضوی از این طرح با عنوان « هدیه برادر به خواهر » یاد می کنند.

دانش آموز خبرنگار: محمدحسین جوزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار