عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران:

ترافیک تهران به معضل اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درخصوص ترافیک مستمر شهر گفت ترافیک تهران به یک معضل اجتماعی فرهنگی تبدیل شده و‌ نیازمند یک جراحی است.

کد مطلب: ۱۲۸۶۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
ترافیک تهران به معضل اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است

سوده نجفی در شصت‌و‌نهمین جلسه علنی صحن شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران با داشتن ساخته‌های فرهنگی متعدد ام‌القرای جهان اسلام است عنوان کرد: اما امروز فقط با دو شاخص ترافیک و آلودگی هوا در دنیا شناخته می‌شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر با تاکید‌ بر اینکه معضل ترافیک تهران نیازمند حل بحران است، ادامه داد: رفع این بحران صرفا محدود به شهرداری تهران نیست بلکه نیازمند مساعدت هیات دولت، نمایندگان مجلس، شهردار و حتی فراجا است.

نجفی با اشاره به اینکه شورای عالی ترافیک اقدامات زیادی را در این خصوص انجام داده است اما کفایت نمی‌کند، بیان کرد: با توجه به بازدیدی که از مناطق داریم رفع معضل ترافیک خواسته همه شهروندان است. در گذشته پیک‌های ترافیک شهر تهران ۵ ساعت بود اما امروز به ۹ تا ۱۰ هم در بازه‌های زمانی مختلف افزایش پیدا کرده است.

وی‌ همچنین با تاکید بر اینکه بحران ترافیک مشکلات روحی را هم برای شهروندان به دنبال خواهد داشت، گفت: رئیس‌جمهوری باید پیگیر فراهم کردن واگن‌های مترو و اتوبوس‌های جدید باشد چراکه دولت نیز در این خصوص وظایفی را به عهده دارد و باید به آن عمل کند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهروندان نسبت به خرابی پله‌برقی‌های برخی ایستگاه‌های مترو شکایت دارند عنوان کرد: این مشکل سختی‌های‌هایی را برای گروه‌های خاص از جمله سالمندان و معلولان ایجاد کرده است که باید به آن رسیدگی شود.

وی همچنین در خصوص رسیدگی به وضعیت نظافت عمومی ایستگاه‌های مترو و همچین استفاده از ماسک شهروندان در اماکن تذکر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار