معاون آموزش متوسطه شهرستان ساوجبلاغ عنوان کرد:

کمیته های فرهنگی بر نقش مهم فعالیت های فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با مواد مخدر تاکید کنند

کرج (پانا)- معاون آموزش متوسطه شهرستان ساوجبلاغ در نشست کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مولد مخدر بر نقش مهم فعالیت های فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه این کمیته تاکید نمودند.

کد مطلب: ۱۲۸۵۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
کمیته های فرهنگی بر نقش مهم فعالیت های فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه در  مبارزه با مواد مخدر تاکید کنند

نخستین جلسه کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ساوجبلاغ در سال ۱۴۰۱ با محوریت تبیین و برنامه ریزی اجرایی طرح های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه هفته جهانی مبارزه با اعتیاد با حضور اعضای نمایندگان ادارات و نهادهای بین بخشی در محل سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان ساوجلاغ برگزار شد.

در ابتدای جلسه محسن فلاح پور، معاون آموزش متوسطه شهرستان ساوجبلاغ ضمن خوشامدگویی به اعضای گروه و تلاش ها و هم افزایی ادارات عضو کمیته فرهنگی ، بر نقش مهم فعالیت های فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه، تاکید کردند و همچنین در این جلسه به بررسی مصوبات جلسات قبلی پرداخته و بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه مجتبی عرفانیان، کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خصوص تشریح طرح های قابل اجرا در دهه اول تیرماه ۱۴۰۱ بمناسبت هفته جهانی مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر به ایراد نکاتی مبسوط پرداختند.

در این جلسه مقرر شد اداره بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان و مشاوران آموزش و پرورش و کارشناسان سلامت روان سازمان های مردم نهاد اقدام به برگزاری نمایشگاه و میر خدمت مشاوره و مددکاری در سطح شهر هشتگرد، شهر جدید و گلسار اقدام کنند.

همچنین شهرداری ها در خصوص برگزاری جنگ شادی در کنار نمایشگاه و میز خدمت کارشناسان حوزه بهداشت روان در پارک ها و محله های پر رفت و آمد با حضور شهروندان، دانش آموزان و اولیا تمهیدات لازم را فراهم کنند.

به همین مناسبت با مشارکت سپاه ناحیه، کارگاه پیشگیری از اعتیاد ویژه مسئولین پایگاه های بسیج برادران و خواهران بطور جداگانه در کانون شهید مطهری برگزار و در فاز ۷ شهر جدید هشتگرد نسبت به اجرای رزمایش امید مهرآفرین با رویکرد ارائه خدمات اجتماعی و درمانی اقدام‌ و همچنین اداره ورزش و جوانان با مشارکت شهرداری هشتگرد و شهر جدید نسبت به برگزاری مراسم پیاده روی خانوادگی صورت گیرد.

در ادامه این نشست مقرر شد پلیس فتای نیروی انتظامی کارگاه تخصصی ویژه فرهنگیان جدیدالاستخدام برگزار کند و بخشداری در محله های حوزه خودشان با مشارکت شهرداری ها و ورزش و جوانان نسبت به برگزاری پیاده روی خانوادگی، ورزش صبحگاهی و مراسم فرهنگی و نشاط آور و ... اقدام کند.

سپس برخی از اعضا حسب موضوعات مورد طرح در جلسه، به ارائه گزارش اقدامات و برنامه های پیشگیرانه خودشان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار