استاندار اردبیل:

اعتیاد بنیان خانواده را نشانه گرفته است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل عنوان کرد اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که بنیان خانواده و نظام اجتماعی را نشانه گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اعتیاد بنیان خانواده را نشانه گرفته است

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: خروجی این جلسات باید در قالب یک برنامه مشخص و مدون و راهبردی باشد تا ما از وضعیت فعلی به سمت وضعیت مطلوب در کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد حرکت کنیم.

وی ضرورت تدوین برنامه پیشگیرانه را با نگاه واقع‌بینانه و به دور از حرکت‌های معمول و روزمره یادآور شد و تصریح کرد: ما باید نقطه شروع و ثمربخشی کار خود را در این حوزه تعیین کنیم تا با استفاده از ظرفیت کمیته‌های تخصصی و مجموعه‌های غیردولتی برنامه پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تدوین شده و تا ۲ هفته آینده در این شورا به تصویب برسد.

استاندار اردبیل گفت: نیروی انتظامی در کنار دستگاه قضا برخورد ضربتی با قاچاقچیان مواد افیونی را آغاز کرده و امیدواریم این اقدامات و حرکت‌های مؤثر در پاکسازی فضاهای مختلف شهری به سالم‌سازی محیط تربیتی و پرورشی نسل آینده منجر شود.

عاملی با تاکید بر احداث مرکز ماده ۱۶ به عنوان مرکز ترک اعتیاد رایگان دولتی افزود: در سال‌های گذشته برای راه‌اندازی این مرکز چهار هکتار زمین نیز اختصاص یافته بود اما به دلایل مختلف اجرای آن با تأخیر و تعلل روبه‌رو شد ولی سعی ما بر این است تا در سال‌جاری این مرکز را در استان اردبیل راه‌اندازی کنیم.

وی حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در کنار کارشناسان را در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یادآور شد و خاطرنشان کرد: دشمنان امروز با حربه اعتیاد بنیان خانواده و نظام اجتماعی ما را نشانه گرفتند و سعی می‌کنند تا به هر شکل ممکن در بین نوجوانان و جوانان اعتیاد را حتی به صورت تفننی ترویج دهند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: وظیفه اجتماعی و انسانی ماست تا اجازه ندهیم تا این مواد افیونی نظام اجتماعی و خانواده‌های ما را مورد تهدید قرار داده و یا برخی ناهنجاری‌ها را در جامعه دامن بزند.

عاملی ضرورت تأمین زمین برای راه‌اندازی کانکس مجهز مرکز کاهش اعتیاد را در اردبیل با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد و بیان کرد: با تدوین نقشه راه پنج ساله در حوزه پیشگیری از اعتیاد با همراهی ۲۴ دستگاه فرهنگی و اجتماعی سعی خواهیم کرد تا آسیب‌ها را به صورت محله‌محور در ابعاد مختلف مورد رصد قرار دهیم.

وی اظهار کرد: در این سند و نقشه راه برنامه‌های مختلفی برای دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده ولی امیدواریم به دور از فعالیت‌های روزمره و عادی همه نهادها در حوزه پیشگیری از اعتیاد ورود پیدا کرده و با تقویت برنامه‌های آموزش مهارت زندگی، کمک به راه‌اندازی گروه‌های یاریگر زندگی و دیگر اقدامات مؤثر به ویژه نظارت و پایش‌های مستمر حرکت‌های مطلوبی در این حوزه رقم بخورد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ما باید بدانیم در این برنامه پنج ساله چه میزان تأثیرگذاری اقدامات انجام شده را شاهد بوده و مبدأ و مقصد حرکت بر چه اصولی تعریف می‌شود تا ما به صورت دقیق منشأ ناهنجاری‌ها را شناسایی کرده و نسبت به حل این نارسایی‌ها و مشکلات گام‌های جدی و اساسی برداشته شود.

عاملی گفت: امیدواریم با پرهیز از نگاه ساده‌اندیشانه به صورت علمی، تخصصی و عملیاتی برنامه‌ریزی‌ها در حوزه پیشگیری انجام و نقاط شناسایی و نقاط قوت مورد پشتیبانی قرار گیرد تا ما در یک اقدام عملیاتی بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم.

وی افزود: برای اینکه افراد سالم به سراغ اعتیاد نروند باید اعلام کنیم که چه راهکارهایی را برای اعتلای آگاهی جامعه به ویژه در بین نسل نوجوان و جوان تدارک دیدیم و با تعیین جامعه هدف و اقدامات عملی و تولید محتوای غنی می‌توان در این حوزه کارهای مؤثری را انجام داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار