مشاور دبیرستان فاطمیه ناحیه یک کرج:

برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان چه باید کرد؟

کرج (پانا) - مشاور دبیرستان هوشمند فاطمیه ناحیه 1 کرج از دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان و همچنین راهکارهایی برای کنترل این افت تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان چه باید کرد؟

پریسا نهاوندی، مشاور دبیرستان هوشمند فاطمیه ناحیه 1 کرج در خصوص علت و عوامل افت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی در امتحانات در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «‌افت تحصیلی دانش‌آموزان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد مانند عدم علاقه‌مندی به رشته تحصیلی خود دانش‌آموز،‌ استرسی که والدین به دانش‌آموزان وارد می‌کنند، نداشتن برنامه‌ریزی و مدیریت زمان، ناامیدی نسبت به آینده، نداشتن هدف، کم بودن اعتماد به نفس، نداشتن انگیزه، کم کاری دانش‌آموزان و موارد بسیار زیادی اشاره کرد و البته امکان افت تحصیلی در برخی از پایه‌ها مانند هفتم و دهم بسیار زیاد وجود دارد.»

وی افزود: «برای جلوگیری از افت تحصیلی، خانواده می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند، زیرا خانواده مهمترین مکان برای تامین آرامش و آسایش نوجوانان است و همچنین باید سواد و سطح علمی را بالا برد. یعنی دانش آموزان خوب درس بخوانند و دبیران خوب تدریس کنند. در این زمینه می‌توان از شخص متخصص همانند مشاور مدرسه هم کمک گرفت، زیرا هر دانش آموزی استعداد، توانمندی و چالش‌های مخصوص به خود را دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان استرس را کنترل کرد و سطح افت تحصیلی را کاهش داد.»

دانش‌آموز خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار