تاکید وزیر علوم بر لزوم توسعه متوازن دانشگاه‌ها

تبریز (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت توسعه متوازن دانشگاه‌ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تاکید وزیر علوم بر لزوم توسعه متوازن دانشگاه‌ها

محمدعلی زلفی گل امروز در نشست مشترک با تنی چند از نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از دانشگاه ها برای تداوم فعالیت خود باید به صورت متوازن توسعه یابند و بدون برنامه ریزی صحیح در ایجاد رشته های دانشگاهی نه تنها مفید نیست، بلکه باعث افزایش مشکلات می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی دانشگاه ها در نقاط مختلف کشور ایجاد شده است که از مرکز شهر بیش از 20 کیلومتر فاصله دارد و بدون امکانات خوابگاهی و نیازهای اولیه فعالیت دارد و در بازدیدها همواره مورد اعتراض دانشجویان قرار می گیریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد آموشکده های فنی و کاربردی را برای تامین نیاز جامعه مناسب تر از ایجاد دانشکده ها دانست و افزود: آموزشکده های فنی برای توسعه پایدار و اشتغال دائمی تنها راه مقابله با بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

در این نشست، متفکرآزاد و منادی نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت کمک به نوسازی تجهیزات و امکانات دانشگاه ها و تامین نیاز مالی دانشگاه ها برای انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی و طرح های دانش بنیان و اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ضرورت ارتقاء سطح کیفی نظام آموزشی و اهتمام بر عدالت آموزشی تاکید کرد.

در این جلسه همچنین باقری نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ادغام برخی از دانشگاه های دولتی با دانشگاه پیام نور در برخی شهرها را گامی مثبت برای استفاده بهینه از ظرفیت های موجود دانست و نوری نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی هم جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه های استان را برای توسعه همکاری‌های علمی مهم خواند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار مشترک همکاری دانشگاه ها با صنعت و تولید را ضرورت انکارناپذیر برا ی توسعه کشور دانست و امینی نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی هم تقویت ظرفیت های موجود دانشگاه های شهرستانها را برای ارتقای کیفی آموزش ها مورد تاکید قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار