استاندار آذربایجان‌شرقی:

تلاش می‌کنیم پیک پنجم کرونا در آذربایجان‌شرقی اتفاق نیفتد

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌ها تلاش می‌کنند تا پیک پنجم کرونا در استان تجربه نشود، عنوان کرد استان برای تمامی احتمالات آماده است.

کد مطلب: ۱۱۹۷۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تلاش می‌کنیم پیک پنجم کرونا در آذربایجان‌شرقی اتفاق نیفتد

محمدرضا پورمحمدی، روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، افزود: در آذربایجان شرقی تمامی بخش های دولتی و خصوصی از جمله اتاق اصناف، اتحادیه ها، بازار و کسبه با یکدیگر همراه و همدل هستند و در سایه همین همدلی ها تاکنون هیچ مشکلی در استان روی نداده و این موضوع بزرگترین مزیت فعلی است.
وی اظهار کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی تحت تاثیر تحریم ها و بیماری جهان شمول کرونا، در شرایط بسیار سختی قرار داریم، ولی مجموعه وزارت بهداشت توانسته در این شرایط عملکرد خوبی داشته باشد، به طوری که سازمان بهداشت جهانی اذعان کرد جمهوری اسلامی ایران با همه شرایط سخت این بیماری را به خوبی مدیریت کرده است.
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش های مجموعه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استان، گفت: پرسنل این مجموعه در این شرایط سخت شبانه روز پای کار بودند.
وی ادامه داد: وضعت آذربایجان شرقی با توجه به موقعیت جغرافیایی، ساختار سنی و جمعیتی، تعاملات بین المللی و جابجایی جمعیت نسبت به سایر استان ها متفاوت است ولی با وجود شرایط سخت، بیماری در استان به خوبی مدیریت شده است.
پورمحمدی یادآور شد: در هیچ لحظه ای غافلگیر بیماری نشده ایم و در تمامی شرایط و پیک ها در آمادگی کامل قرار داشتیم و تمام بیماران در بیمارستان ها خدمات درمانی دریافت کردند.
وی گفت: در دولت تدبیر، اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان در استان انجام شده است به طوری که تعداد تخت های بیمارستانی با افزایش ۳۰ درصدی از پنج هزار تخت به ۶ هزار و ۷۰۰ تخت رسیده و به زودی به ۱۰ هزار تخت می رسد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در این دولت 5 بیمارستان، 285 خانه بهداشت، 85 مرکز بهداشت، 14 کلینیک تخصصی و 19 آزمایشگاه احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته ۷۰۰ هزار مترمربع زیربنا به مجموعه امکانات بهداشتی استان افزوده شده است، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست واکسیناسیون در استان تسریع یابد و اختیارات بیشتری به ستاد استانی تفویض داده شود.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گفت: در دولت تدبیر و امید زیرساخت های درمانی بسیار خوبی در آذربایجان‌شرقی ایجاد شده، به طوری که ۴۷ بیمارستان با هفت هزار و ۸۸۶ تخت در این استان وجود دارد.
قاسم جان بابایی افزود: کارنامه عملکردی برای همه دانشگاه های علوم پزشکی در وزارت بهداشت تهیه شده که بر اساس آن، آذربایجان شرقی از نظر مراقبت در بخش های ویژه و ارائه خدمات کرونایی، در کشور رتبه ممتاز دارد.
وی با اشاره به مولفه های آسیب پذیری ناشی از کرونا گفت: تاثیرگذارترین مولفه در میزان ریسک پذیری و مرگ و میر ناشی از کرونا، تراکم جمعیت است و آذربایجان شرقی به دلیل داشتن تراکم جمیعتی بالا، ریسک پذیری بالایی دارد.
جان بابایی ادامه داد: آذربایجان شرقی همچنین جزو استان های سالمند کشور است و با توجه به اینکه ریسک پذیری برای بیماری و مرگ و میر در استان های سالمند بالاتر است، شاهد این هستیم که ۷۷ درصد فوتی های کرونا در این استان بالای ۶۰ سال هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: با تمام توان تلاش می کنیم موج پنجم در این استان اتفاق نیفتد و وضعیت کنونی مرگ و میر و مجموع بستری های کرونا به شدت در حال کاهش است.
محمدحسین صومی افزود: در سه هفته گذشته تعداد بستری ها در بیمارستان ها ثابت بوده و تعداد بیماران بستری حدود ۶۰۰ نفر است.
وی با اشاره به جمعیت چهار میلیون نفری استان اظهار کرد: به ۲۱۰ هزار نفر از جمعیت استان واکسن مرحله اول تزریق شده و بیشترین درصد واکسیناسیون بالای ۷۰ سال در سطح کشور در این استان انجام شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به شهرهای نارنجی استان شامل جلفا، مرند، تبریز، بستان آباد، عجبشیر، بناب، ملکان، اهر، هوراند، میانه، آذرشهر، سراب و مراغه، گفت: ۷۸ درصد جمعیت استان در شهرهای نارنجی ساکن هستند و اگر این روند ادامه یابد وضعیت بدتر خواهد شد و ۲۸ درصد جمعیت نیز در شهرهای زرد شامل شبستر، اسکو، هریس، خداآفرین، کلیبر، هشترود، چاراویماق و ورزقان ساکن هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار