در سفر وزیر بهداشت در آذربایجان شرقی؛

افتتاح خوابگاه ۲۵۰۰ نفری دخترانه تلاش در تبریز

تبریز(پانا) - مراسم افتتاح خوابگاه ۲۵۰۰ نفری دخترانه تلاش در سالن رازی دانشکده داروسازی دانشگاه تبریز انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح خوابگاه ۲۵۰۰ نفری دخترانه تلاش در تبریز

محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه علوم پرشکی تبریز گفت: درست است که کرونا به عنوان یک حادثه در جامعه اتفاق افتاده است، ولی وظیفه روزمره خود را نباید فراموش کنیم. طبق آماری که از سامانه سیب استخراج شده است در مورد مراقبت از بیماران دیابتی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی تبریز جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سالمند زیاد و بیماری های زمینه‌ای فراوانی در استان ما وجود دارد و همینطور فشار خون بالا ما را مجبور به انجام پالایش و شناسایی افراد در این زمینه کرده، بعد از شناسایی، مراقبت ۴۰ الی ۵۰ درصد از بیماران انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه بعد از دانشگاه زنجان و شیراز دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جایگاه سوم قرار گرفته است، گفت: ما مجتمع جامع خدماتی را در اسکو افتتاح کرده ایم و امروز قرار است در اهر نیز این اتفاق بیفتد. در مراقبت غیر پزشکی از سالمندان با توجه به اینکه استان سالمندی هستیم، حتی در سال۹۷هم نگذاشتیم رتبه استان افت پیدا کند. دانشگاه علوم پزشکی تبریز بعد از دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه ۲ را در این زمینه داراست.
صومی افزود: از سال ۹۶در دولت دوم تدبیر و امید برنامه ریزی عملیاتی اتفاق افتاد. در سال ۹۶، ۲۸۰۰ فرایند داشتیم ولی اکنون این تعداد کاهش یافته و به تعداد ۱۸۷۱ عملیات رسیده است. در بین دانشگاه ها، دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال ۹۹ نمره ۹۸.۹۴ را کسب کرده است.

وی افزود: تنها دانشگاه سلامت از دانشگاه‌های قطب کشور، دانشگاه علوم پزشکی تبریز است. در برنامه چهار ساله در میزان تحقق در سال اول رتبه اول و در سال دوم و سوم جزو ۳ دانشگاه اول بودیم. در سال چهارم، دانشگاه اول شدیم و این منجر به این شد که در چهار سالانه هم جایگاه اول را در منطقه ۲ کسب کنیم.
صومی خاطرنشان کرد: برای اولین بار دانشگاه علوم پزشکی تبریز از لحاظ آموزشی و در المپیادهای علمی جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. در مورد زیرساخت های حوزه بهداشت می توان گفت، در دولت تدبیر و امید با توجه به نقص هایی که در زیر ساخت‌ها داشتیم، در حوزه بهداشت ۷۳۱ پروژه با متراژ بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع ساخته ایم و تعدادی نیز به همین متراژ بهسازی شده است.
وی با بیان اینکه جایی در مناطق محروم برای ساخت خیرین وجود ندارد گفت: تنها در تبریز است که با وجود اینکه زیرساخت‌هایش را ۳ برابر کرده‌ایم و بیش از این هم نیاز داریم، ولی زمین برای این کار پیدا نمی کنیم. در حوزه درمان ۳۰۰ پروژه داشتیم. در مناطق محروم برای احداث بیمارستان کمبود داریم. تعداد ۱۱۰۰تخت نیز به تعداد تخت های استان با افتتاح بیمارستان مردانی آذر افزایش پیدا می کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این بیمارستان تا سه هفته بعد افتتاح می شود. بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی را نیز داریم که با ۳۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است و تنها بیمارستان هزار تختخوابی است که تاکنون داشته ایم. بیمارستان جامع سرطان با ۶۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است. در کل چهار طرح نیمه تمام داریم و بقیه طرح ها کامل شده است. قبلا ۴۷ طرح را با دستور وزیر بهداشت افتتاح کردیم و امروز ۵۱ طرح توسط وی افتتاح می شود. همچنین امروز بزرگترین مجتمع خوابگاهی که با همکاری قرارگاه خاتم ساخته شده، افتتاح می شود. این خوابگاه در طی ۴.۵ سال با ۴۲ هزار متر مربع فضا و عرصه ۳ هکتار و نیز با خاک برداری یک میلون و دویست هزار متر مکعب بصورت خوابگاهی استاندارد ساخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار