تولید نرم‌افزار آموزشی خبرنگاری در خبرگزاری پانا فارس

شیراز (پانا) - مسئول خبرگزاری پانا استان فارس، با تبریک بیستمین سالروز تاسیس خبرگزاری پانا، ویژگی‌ شاخص این خبرگزاری را برتری کیفیت اخبار منتشر شده برشمرد و گفت خبرگزاری پانا این استان همیشه در راستای انتشار کارهای با کیفیت در خبرگزاری پانا تلاش کرده است.

کد مطلب: ۱۲۸۲۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تولید نرم‌افزار آموزشی خبرنگاری در خبرگزاری پانا فارس

سیده‌مریم ترابی در نشست کشوری که به‌مناسبت بیستمین سالروز تاسیس خبرگزاری پانا برگزار شده بود، از تولید نرم‌افزار آموزشی خبرنگاری در سال جاری توسط خبرگزاری پانا استان فارس برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: این نرم‌افزار به صورت موبایل محور و در قالب آموزش‌های گام به گام طراحی می‌شود و آموزش‌های کاربردی را در خود دارد تا دانش‌آموزان بر اساس علایق خود همچون بازی‌های رایانه‌ای برای باز شدن هر مرحله تلاش کنند و از آموزش‌ها و محتواهای موجود بهره‌مند شوند.

وی در ادامه برگزاری همایش دختران پانا در روز دختر و برگزاری دوره‌های حضوری آموزش خبرنگاری و عکاسی ویژه دانش‌آموزان و مربیان را از جمله برنامه‌های پیش روی این خبرگزاری برشمرد.

ترابی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 4 هزار دانش‌آموز خبرنگار در فارس آموزش دیده‌اند، گفت: در دوران کرونا با توجه به مجازی شدن آموزش‌ها و نیاز نظام آموزش و پرورش و دانش‌آموزان به تولید محتوا، خبرگزاری پانا سعی کرد با برگزاری دوره مستندسازی ویژه مربیان و دانش‌آموزان به آموزش نرم‌افزارهای مورد نیاز و اصول تولید محتوا بپردازد که حاصل آن کارهای ارزشمند و با کیفیتی شد که در پانا نیز منتشر شده‌اند.

وی از دیگر فعالیت‌های این خبرگزاری در دوران کرونا، برگزاری دوره یادداشت‌نویسی، عکاسی خبری و آموزش خبرنگاری و تولید محتوا برشمرد و افزود: تمام تلاش خبرگزاری پانا در ایام کرونا بر این بود تا علاوه بر پوشش اخبار از طریق برگزرای دوره‌های مختلف نقشی در هدایت دانش‌آموزان در استفاده از فضای مجازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های شاخص این خبرگزاری را تولید فیلم کوتاه با محوریت شهدا و رمضان با نام میهمانی لاله و فیلم کوتاه «ریشه» با محوریت پاسداشت مقام معلم که در شهرستان آباده تهیه شده بود، عنوان کرد و افزود: با اعتقادی که مجموعه سازمان دانش‌آموزی استان و در راس آن ریاست سازمان بر دانش‌آموز محوری دارند عمده عوامل این دو فیلم که از شبکه تلویزیونی نیز منتشر شد را دانش‌آموزان، اولیای آنان و فرهنگیان عزیز بر عهده داشتند.

مسئول خبرگزاری پانا استان فارس گفت: تولید این فیلم‌ها شروعی برای تولید فیلم‌ کوتاه در مجموعه سازمان دانش‌آموزی و به ویژه شهرستان‌های استان است.

ترابی با اشاره به فعالیت‌های اخیر خبرگزاری پانا استان فارس گفت: از 29 اسفندماه و با اعلام آزادسازی سفرهای نوروزی توسط ستاد ملی کرونا، شور و نشاطی خاصی در بین دانش‌آموز‌-خبرنگاران خبرگزاری پانا دمیده شد به طوریکه در تمام ستادهای اسکان در سراسر استان فارس حضور یافتند و گزارش‌های نابی را تهیه کردند.

وی افزود: با بازگشایی و حضوری شدن کامل مدارس و مقارن شدن آن با ماه مبارک رمضان نیز دانش‌آ‌موز خبرنگاران پانا با شور و اشتیاق خاصی حال و هوای مدارس را در گزارش‌های مختلف و متعدد به تصویر کشیدند.

ترابی با بیان اینکه با توجه به اینکه پانا استان فارس مورد حمایت مدیر کل آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی استان قرار دارد اظهار امیدواری کرد که بتوان شاهد بهبود عرصه فعالیت برای خبرگزاری پانا باشیم.

ترابی رضایتمندی و همراهی کامل خانواده‌ها با حضور فرزندشان در خبرگزاری پانا را یکی از عوامل موثر در موفقیت خبرگزاری پانا فارس برشمرد.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزانی می‌توانند از فضای خبرگزاری پانا در راستای رشد و تعالی خود بهره ببرند که در درس خود موفق باشند و خواهان رشد اجتماعی باشند، چرا که خبرگزاری پانا محل رشد دانش‌آموزانی است که علاقه‌مند به رشد و شکوفایی هستند.

دانش‌آموز خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار