سخنگوی قوه‌قضاییه:

مبادله احمدرضا جلالی مطرح نیست

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه گفت پرونده احمدرضا جلالی در مرحله اجرای رأی است و مساله مبادله این شخص مطرح نیست.

کد مطلب: ۱۲۸۱۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مبادله احمدرضا جلالی مطرح نیست

مسعود ستایشی امروز در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران با تشکر از اعتماد رئیس قوه قضاییه نسبت به انتخاب وی به عنوان سخنگوی دستگاه قضا گفت: پیش از این ۷ سخنگو در این جایگاه خدمت رسانی کردند و امیدوارم بنده نیز در این سمت بتوانم پاسخگوی مطالبات به حق و دقیق اصحاب رسانه باشم.

وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: به مناسبت فرارسیدن سالروز سوم خرداد، از تمامی رزمندگانی که تجلی این حماسه را به منصه ظهور رساندند یاد می‌کنیم. سوم خرداد حادثه بی نظیری در جهان بوده است؛ این روز یادآور مقاومت و آزادی است که موجبات سرافرازی و پایداری ملت ایران را فراهم کرده است. خاطرات این روز بزرگ فراموش نشدنی است و باید به یکایک این رخدادهایی که در زمان آزادسازی رخ داده است، خصوصا ایثارها، فداکاری ها، شجاعت ها و مقاومت ها ببالیم و تمسک کنیم.

ستایشی عنوان کرد: آزادسازی خرمشهر به ما نشان داد، هر کجا به مولفه مقاومت متمسک شویم و هر کجا این مهم بدرستی محقق شود، موفق خواهیم بود. همانگونه که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد. امیدوارم در تمام عرصه‌هایی که نیاز به مقاومت دارد و باید بدرخشیم، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این راستا عمل کنیم و نتیجه‌اش را دریافت کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به سالروز ۴ خرداد ماه نیز بیان کرد: این روز متعلق به مردم شریف، مومن، خداجو و متدین شهرستان دزفول است که به عنوان نماد مقاومت و پایداری معرفی شده. این مدال افتخاری برای این شهر است که امام راحل در اردیبهشت ماه ۶۲، روز ۴ خرداد را روز دزفول؛ نماد مقاومت نام نهادند.

وی با اشاره به سالروز ۵ خرداد نیز گفت: این روز متعلق به حمایت از خانواده زندانیان است. ممکن است یک سرپرست خانوار محکوم به زندان شود اما نظام و تشکیلات قضایی کشور با توجه به دو عامل برخورد با هنجارشکنی و نیز دقت به کنترل آسیب های اجتماعی، به مدد خانواده زندانی می آید. نظارت، کنترل و حمایت می کند تا آسیبی به خانواده آن محکوم نرسد. سازمان ها و دستگاه‌های مربوطه باید در این راستا اهتمام ویژه کنند. این موضوع جزو مطالبات رئیس دستگاه قضا نیز هست.

وی با اشاره به ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: این روز را به تمام صاحبان فکر، اندیشه و شیعیان اهلبیت(ع ) تسلیت می‌گویم و امیدواریم به برکت این امام حق شیعه را تماماً ادا کنیم.

وی افزود: طی روزهای گذشته شهید و فرمانده عزیزی را از دست دادیم و شاهد بودیم دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران ذات شرارت بار خودشان را نشان دادند. امیدواریم با قاطعیت و دقت بتوانیم با کسانی که این ترور را انجام دادند برخورد کنیم.

وی گفت: به مدعیان دروغین حقوق بشر اعلام می کنیم که قطعا کسانی که مرتکب این جنایت شدند به سزای عملشان می رسند.

مسئله مبادله احمدرضا جلالی مطرح نیست

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در خصوص اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی و مبادله این شخص با حمید نوری، اظهار کرد: فرآیند رسیدگی به اتهامات احمدرضا جلالی به پایان رسیده و در خصوص این شخص حکم شرعی و قانونی از دادگاه صالح صادر شده است.

وی افزود: پرونده در مرحله اجرای رأی است و به صراحت اعلام می کنم که مسئله مبادله این شخص مطرح نیست.

ستایشی، بیان کرد: در این مرحله بحث اینکه چه زمانی و چگونه حکم این فرد اجرا می شود، مطرح است که تصمیم گیری درباره این موضوع با دادستان مربوطه و مسئول اجرای حکم است.

آخرین وضعیت پرونده وزیر سابق نفت

ستایشی در پاسخ سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده وزیر سابق نفت، گفت: این پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران مطابق موازین قانونی در حال رسیدگی است و فرد مورد نظر نیز در دادگاه حضور یافته است و فرایند رسیدگی ادامه دارد. به محض حصول نتیجه و اتخاذ تصمیم در دادگاه مربوطه و قطعیت آن نتیجه اعلام خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در خصوص استعلام اتهامات این فرد نیز بحث کارشناسی به طور کامل صورت گرفته و در روزهای آینده نیز جلسات بعدی تشکیل و نتایج حاصله اعلام خواهد شد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقداماتی در قوه قضاییه در رابطه با سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد و اقدامات حقوقی در محاکم بین المللی برای پیگیری حقوق حقه مردم ایران پیش بینی شده است، گفت: بعد از مدت ها که این گزارشگران به کشور ما آمدند و نکاتی را به ناحق و به دور از حقیقت به جامعه بین الملل منعکس کردند در نهایت شاهد این بودیم که هیئتی در طول ۱۱روز نکاتی را که در خصوص حقوق بشر بود به طور دقیق بررسی کردند.

وی ادامه داد: آخرین اطلاعاتی که معاونت بین الملل قوه قضاییه ارائه داده است این بوده که شرح مفصل و مبسوطی از نکاتی که در این حوزه وجود داشته است بدون هیچ دخالتی در حوزه بهداشت و درمان و به ویژه بیماران پروانه ای و سایر موضوعات احصا و انشاء و گزارش مبسوط و مفصلی از حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه کرده اند که امیدواریم به صحن سازمان ملل و جامعه ملل برسد و مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار