در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

تلاش یک هنرمند برای ترسیم ترکیبی ابعاد مادی و معنوی جنگ

هنرمندی که برای باورش کار می‌کند نیاز به حمایت دائمی مسئولان دارد

تهران (پانا) - کامیار صادقی نقاش اثر تلفیقی شهید بهنام محمدی و آزادسازی خرمشهر می‌گوید این اثر ترکیبی از تصویر مادی و زمینی جنگ و تصویر معنوی آن رخداد تاریخی است و صرفا درباره شهید بهنام محمدی نیست و برای همه شهدا و جانبازان خلق شده است.

کد مطلب: ۱۲۸۱۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تلاش یک هنرمند برای ترسیم ترکیبی ابعاد مادی و معنوی جنگ

کامیار صادقی نقاش و خالق اثر تلفیقی شهید بهنام محمدی و آزادسازی خرمشهر، در آستانه فرارسیدن چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر و رونمایی از جدیدترین اثرش در نمایشگاه شهر آسمانی که در حوزه هنری افتتاح خواهد شد، به ‌پانا گفت: «مدتی قبل از مرکز هنرهای تجسمی با من تماس گرفتند و سفارش دادند که به‌مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر پرتره شهید بهنام محمدی را کار کنم. من هم گفتم هر چه سرچ کردم عکسی از این شهید که صرفا پرتره باشد پیدا نکردم بنابراین تصمیم دارم پرتره او را وارد کاری که با موضوع آزادسازی خرمشهر می‌کشم، ببرم یعنی اثری خلق می‌کنم که در کنار موضوع، چهره هم داشته باشد. آنها پیشنهاد من را پذیرفتند و من هم در حد توانم کار را با تکنیک رنگ روغن و در ابعاد 100 در 150 انجام دادم.»

وی افزود: «اثر من ترکیبی از تصویر مادی و زمینی جنگ و تصویر معنوی آن رخداد تاریخی است. این اثر صرفا درباره شهید بهنام محمدی نیست و برای همه شهدا و جانبازان خلق شده است.»

این نقاش بیان کرد: «در سال‌های اول پس از جنگ آثار هنری خلق شده با موضوع دفاع مقدس اثر زیادی روی اقشار مختلف جامعه داشت زیرا در آن زمان همه مردم به اشکال مستقیم و غیر مستقیم درگیر جنگ بودند. از طرف دیگر آن زمان هنرمندان کاملا با فضای حاکم بر دفاع مقدس آشنا بودند و می‌توانستند حس و حال آن را در آثارشان به مخاطب منتقل کنند. هر چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.»

صادقی گفت: «من فکر می‌کنم هنرمندانی که به مسئله دفاع مقدس ارادت داشتند تا به امروز بهره خود را از آن برده‌اند و در حد توان خود کارهایی در این زمینه انجام داده‌اند اما اینکه تا چه اندازه نتیجه گرفته‌اند تا حدی به کار و سیاست‌های مسئولان برمی‌گردد. هنر در جامعه ما چندان جدی گرفته نمی‌شود و اقشار مختلف اجتماع ارزش زیادی برای هنرمندان قائل نمی‌شوند البته ممکن است که نهادهای مختلف مقطعی سراغی از هنرمندان بگیرند. این در صورتی است که هنرمندی که برای باورش کار می‌کند نیاز به حمایت دائمی مسئولان دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار