قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی خبر داد

معرفی 313 شخصیت علمی فرهنگی فاخر ایرانی اسلامی توسط دانش‌آموزان

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی از برنامه ویژه این سازمان خبر داد که بر این اساس در 313 شهر، سیره و سرگذشت و آثار 313 شخصیت علمی فرهنگی از مفاخر بومی توسط دانش‌آموزان پیشتاز مورد پژوهش قرار خواهد گرفت و کنگره‌های استانی و ملی این مفاخر برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
معرفی 313 شخصیت علمی فرهنگی فاخر ایرانی اسلامی توسط دانش‌آموزان

حسین عبادتی در مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی که صبح امروز یکشنبه اول خردادماه در تالار فرهنگ برگزار شد با بیان اینکه خوشحال هستم در این فرصت پیش آمده از تمام زحمات مربیان پیشتاز تشکر و تقدیر می‌کنم اظهار کرد: ظرفیت تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی برای پیشبرد و تعالی کشور بی‌نظیر است و یکی از مهم‌ترین جاهایی که می‌تواند به تحقق سند تحول بنیادین به ویژه در خصوص ساحت اجتماعی کمک کند، سازمان دانش‌آموزی است.

وی افزود البته ما قائل به تربیت تک‌ساحتی نیستیم و ظرفیت تشکیلاتی سازمان در تحقق هر شش ساحت ظهور و بروز دارد و اثربخش است.

عبادتی اضافه کرد: بنده مدت کوتاهی است که این افتخار را دارم تا این مجموعه را همراهی کنم؛ هرچند در گذشته نیز افتخار معلمی و همکاری با مجموعه‌های تربیتی را داشته‌ام.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: از تمامی رده‌های تشکیلاتی کمک و همراهی می‌خواهم برای اینکه آنچه تاکنون انجام دادیم را به سرمنزل مقصود برسانیم. در گذشته اتفاقات خوبی رقم خورده است و ما بنیان خوبی داریم، روی زمین نایستادیم بلکه روی ارتفاعات موفقیت‌ها و ظرفیت‌های تشکیلاتی ایستاده‌ایم اما نیازمند پرواز هستیم. صرف ایستادن در قله‌ها کافی نیست نیاز داریم از این ظرفیت‌ها برای یک پرواز تا اوج افتخار بهره بگیریم.

وی عنوان کرد: تلاش می‌کنم مجموعه را همراهی کنم، همراه این پرواز به رهبری مربیان خواهم بود چراکه ظرفیت شبکه دانش آموزی باید در مواجهات تربیتی ظهور و بروز ویژه داشته باشد به‌خصوص در دوران پساکرونا امروز با شرایطی مواجهیم که همه را مبهوت ساخته به طوری که عموما توان مواجه در شرایط نوین را ندارند لذا اینجا نقش یک مجموعه برنامه‌دار تربیت‌محور تشکیلاتی مانند سازمان دانش آموزی می‌تواند خلاها را پر کند.

عبادتی اظهار کرد: برای امسال یک سری ویژه برنامه‌ها طراحی شده است. یکی از این برنامه‌ها این است که در کنار اردوهای تشکیلاتی و دیگر فعالیت‌ها، طرح ویژه‌ای را مبتنی بر احیای شخصیت‌های علمی فرهنگی که تمدن ایرانی اسلامی را ساخته‌اند برای شبکه دانش‌آموزی و معلمان و سپس برای تمام مردم بازمعرفی کنیم به نوعی که مردم با هویت ایرانی اسلامی بیشتر آشنا شوند و این الگوها اثر تربیتی خود را برای دانش‌آموزان بگذارند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی افزود: امسال در 313 شهر سیره، سرگذشت و آثار 313 شخصیت علمی فرهنگی فاخر ایرانی اسلامی توسط دانش‌آموزان پژوهش خواهد شد، فعالیت‌های برگزیده با حمایت سازمان به برگزاری مراسم بزرگداشت شهری منتهی خواهد شد و در اسفند‌ماه کنگره ملی را در تهران با تجمیع همه این آثار برگزار خواهیم کرد. یقینا برای تحقق این امر نیازمند همراهی ظرفیت مربیان، پیشتازان و پانا هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار