قائم مقام معاون وزیر درسازمان دانش‌آموزی کشور:

اردوهای ملی نباید صرفا در تهران برگزار شود؛ از ظرفیت استان‌ها بهره خواهیم برد

هرمزگان (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی درجمع معاونان پرورشی استان‌ها گفت مکتبی که به هنر آمیخته نشود نابود شدنی است، باید الگوهای مطلوب، هنرمندانه به نسل جدید معرفی شود و آن‌ها محتوای موثر را تولید خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای ملی نباید صرفا در تهران برگزار شود؛ از ظرفیت استان‌ها بهره خواهیم برد

حسین عبادتی با اعلام این مطلب افزود: ما بایستی برای معرفی مولفه های تمدنی خودمان و معرفی مولفه های تمدنی موثر دنیا قدم برداریم و جز این راهی نداریم و تا وقتی خودمان با آن آشنا نشویم توانایی ارائه را نخواهیم داشت به این منظور قدم اول ما بازشناسی مشاهیر کشورمان است. به نیت اصحاب خاص حضرت ولی عصر (عج)، 313 نفر در 313 شهر از مشاهیر علمی و فرهنگی همان شهر توسط دانش آموزان مدارس همان شهر مورد پژوهش قرار خواهد گرفت. با تجمیع این پژوهش ها ذیل مدیریت مربیان مان، در مدرسه برتر، کنگره ای برگزار خواهد شد و ان شاالله کنگره ملی این مشاهیر را در ایام میلاد حضرت ولی عصر (عج) در تهران خواهیم داشت. در این خصوص همراهی صداو سیما، سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد و سایر مجموعه های مرتبط را نیاز داریم تا کمک کنند این ظرفیت احیا شده توسط دانش آموزان پیشتاز رسانه ای شده و بیشتر دیده شود.

وی افزود: در انتخاب این شخصیت ها مراقب خواهیم بود دچار مرزبندی های سلیقه ای نشویم. هویت ملی وقتی معنادار است که برای همه ملت احساس تعلق ایجاد کند. تلاش خواهیم کرد در انتخاب ها خوش سلیقه باشیم و ساحت تربیت را به مسائلی که زیبنده آن نیست آلوده نسازیم.

قائم مقام سازمان دانش آموزی در ادامه به شکستن انحصار اردوهای ملی از دایره محدود تهران و گسترش آن در استان ها پرداخت و گفت: ظرفیت های فرهنگی زیادی در استان ها داریم که می تواند بستر اردوهای ملی سازمان دانش آموزی باشد. به عنوان مثال استان اردبیل با ظرفیت کوهنوردی سبلان، روایت رشادت های شهدای جنگ چالدران و جاذبه های طبیعی متعدد می تواند مقصد یکی از اردوهای ملی باشد. طبیعتا مهارت آموزی و کسب فضایل اخلاقی در مسیر اردوهای متنوع محقق خواهد شد. ظرفیت آبشارها، کوه‌ها، جنگل‌ها، کویرها وساحل ها و جزایر ما در این خصوص مغفول مانده که بایستی به آن توجه شود و با اینکار اردوهای ملی متنوع خواهد شد و بچه های ما در سالهایی که جزو تشکیلات پیشتازان هستند در ذیل هرکدام از این اردوها ضمن کسب مهارت های اجتماعی و فضایل اخلاقی با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی خودشان آشنا می شوند و هم الگوهای هویت ساز را می توانند بطور ملموس درک کنند.

عبادتی اشاره ای هم به تربیت مربیان پیشتاز داشت و در این رابطه افزود: یک کار ویژه در تربیت مربیان در فضای مجازی خواهیم داشت. می توان در بستر فضای مجازی تمامی مراحل کار تربیتی و تشکیلاتی را از شناسایی ، جذب، آموزش، سازماندهی، عملیات و رصد و پایش انجام داد. محتوای آموزشی مربیان در حال تدوین است. به امید خدا در ابتدا مربیان و سپس کل معلمان آموزش خواهند دید. البته برنامه های سالانه سازمان دانش آموزی هم به قوت خود باقی است .

وی در ادامه با قدردانی از زحمات مربیان سازمان گفت: بجز عشق فعالیت تربیتی چه چیزی می تواند رانه (انگیزه) این حرکت عظیم باشد؟ از معاونین پرورشی استان ها می خواهم تا نیروهای سازمان دانش آموزی را با مامور کردن معلمان علاقه مند و یا روش های دیگر تامین کنند. ما هم در خصوص حمایت های سخت افزاری و نرم افزاری تلاش لازم را خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار