در نشست شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش تاکید شد:

تقویت نقش‌آفرینی موثر ذی‌نفعان و مخاطبان در برنامه‌های درسی

تهران (پانا) - صدوچهل و یکمین جلسه شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنام‌ ریزی آموزشی برگزار و بررسی طرح الگوی مفهومی مشارکت بخش‌های ستادی، معلمان، مدیران مدارس، مربیان، اساتید حوزه و دانشگاه، خانواده‌ها و نهادهای مرتبط در انجام مأموریت‌های سازمان پژوهش و شیوه‌نامه تغییر و اصلاح کتاب‌های درسی دو دستور جلسه این نشست بود.

کد مطلب: ۱۲۸۰۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تقویت نقش‌آفرینی موثر ذی‌نفعان و مخاطبان در برنامه‌های درسی

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی علمی یکی از مهمترین واحدهای این سازمان است که وظیفه نهایی سازی بخش قابل توجهی از محتوای خروجی سازمان را بر عهده دارد؛ یادآور شد: این شورا از ارکان مهم ارتباط سازمان پژوهش با بخش های ستادی دیگر و نهادهای برون سازمانی است.

وی اتقان خروجی های سازمان و واقعی بودن بروندادها و خروجی ها در محیط اجرا را دو چشم انداز ایده آل برای شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش بر شمرد و بر هم افزایی نسبت به نقش مشارکت پذیری سازمان تاکید کرد.

حسن مظاهری دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان نیز توضیحاتی را در خصوص آیین نامه شورا، ترکیب، وظایف و ماموریتهای شورا ارائه کرد و سپس الگوی مفهومی طرح مشارکت تشریح شد.

مشارکت در مسیر تحقق عدالت آموزشی، مشارکت دانش آموزان در فرایند تالیف کتاب ها، لزوم طراحی سازوکار مشارکت تاثیر گذار ایجاد تعامل دوسویه و مستمر با ذینفعان و مخاطبان برای محتوا، تبیین دقیق برخی تعاریف الگوی مفهومی، در نظر گرفتن گرانیگاه‌های تحولی، احصای اقتضائات خاص مشارکت، لزوم بازطراحی ایده ها در این طرح، تطابق با اصول برنامه های سازمانی، شفاف بودن چشم اندازها، توجه بیشتر به برگزاری جلسات کارشناسی، بیان پیشینه مشارکت در ایران و جهان و مطابقت با تجارب جهانی و بین المللی در این زمینه، بازطراحی و ایجاد فرهنگ سازمانی مشارکت و آموزش های لازم در این عرصه، در نظر گرفتن مشوق‌های مشارکت، فرهنگ سازی مشارکتی، پذیرش انعطاف در برنامه درسی و غیره از جمله مهمترین مواردی بود که حاضران در این نشست به آن اشاره کردند.

لطیفی در پایان این نشست با تاکید بر اهمیت تمرکز مشارکت سازمانی بر فرایندهای خودش؛ اخذ نظرات اعضای شورا، تعامل با گروه‌های کارشناسی، تدوین طرح در قالب الگوی مشارکت و خروج از حالت گزارش پژوهش و توجه جدی به سابقه مشارکت سازمانی و بازارایی ماموریت ها را به عنوان جمع بندی این نشست برشمرد.

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه، زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، دوراندیش معاون شورای عالی آموزش و پرورش، پاپایی مدیرکل آمور شوراهای سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی و نمایندگانی از دانشگاه فرهنگیان، معاونت آموزش ابتدایی و مدیران برخی دفاتر سازمان پژوهش در این جلسه حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار