دبیرکل حزب ایران قوی در گفت‌وگو با پانا درباره طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها؛

دولت سیزدهم حامی اجرای عدالت و مبارزه با رانت و فساد است

رئیسی کاری را کرد که روحانی از انجام آن هراس داشت/ دولت باید بر نحوه عرضه و تقاضا نظارت جدی داشته باشد و با قانون‌شکنان، محتکران و گران‌فروشان به شدت برخورد کند

تهران (پانا) - دبیرکل حزب ایران قوی با بیان اینکه اقتصاد نیاز به جراحی بزرگ داشت و آقای رئیسی کاری را کرد که آقای روحانی از انجام آن هراس داشت، تاکید کرد دولت سیزدهم با پرداخت یارانه به تمامی افراد جامعه، حامی اجرای عدالت و مبارزه با رانت و فساد است و قصد حمایت از مردم نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه را دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دولت سیزدهم حامی اجرای عدالت و مبارزه با رانت و فساد است

خشایار نادی در گفت‌وگو با پانا درباره طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار داشت: «به نظر من یارانه باید بین تمامی افراد جامعه به‌طور مساوی تقسیم شود. ارز 4200 تومانی در اختیار افراد خاصی بود و در آن رأفت و فساد بیداد می‌کرد، بسیاری از افرادی که آن را دریافت کردند استفاده‌های نادرستی از آن کردند. عرضه کالا به دو نرخ در بازار تولید فساد می‌کرد و رانت در آن به وفور دیده می‌شد.»

وی با بیان اینکه اقتصاد نیاز به جراحی بزرگ داشت و آقای رئیسی کاری را کرد که آقای روحانی از انجام آن هراس داشت، افزود: «دولت سیزدهم با پرداخت یارانه به تمامی افراد جامعه، حامی اجرای عدالت و مبارزه با رانت و فساد است و قصد حمایت از مردم نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه را دارد.»

این فعال سیاسی تصریح کرد: «دولت باید مقدار یارانه را خیلی بیشتر از این به‌طور مساوی بین مردم تقسیم کند و همچنین در بخش‌های مسکن، دارو و درمان به تمامی مردم به‌ویژه دهک‌های پایین یارانه بدهد. بهتر است بعد واریز یارانه در حساب افراد به صورت غیرقابل برداشت باشد و صرفاً افراد بتوانند با آن خرید کنند.»

دبیرکل حزب ایران قوی تاکید کرد: «دولت باید با کمک ارشدهای نظامی و مردم بر نحوه عرضه و تقاضا نظارت جدی داشته باشند و با قانون‌شکنان، محتکران و گران‌فروشان به شدت برخورد کنند.»

وی با بیان اینکه دادن یارانه به صورت پول نقد و برداشت آن به‌صورت اسکناس از بانک‌ها باعث افزایش تورم، نقدینگی و پول داغ در جامعه خواهد شد و بهتر است که به‌صورت کاری اعتباری در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: «البته اقتصادی که در حال رشد است قطعاً نقدینگی در آن رشد می‌کند. مهم کمیت و کیفیت آن است. نقدینگی به خودی خود چیز بدی نیست و می‌تواند باعث گردش اقتصادی شود. اگر دولت بتواند رشد نقدینگی را کنترل و آنرا به سمت تولید سوق دهد از نظر رشد اقتصادی، کاهش تورم و افزایش اشتغال پیامدهای مثبتی برای مردم و کشور خواهد داشت. ولی اگر نقدینگی درست هدایت نشود تورم به شدت افزایش پیدا می‌کند و هزینه تولید هم افزایش پیدا کرده و نهایتاً قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری رشد پیدا کرده و فشار بسیاری بر طبقه مستضعف و فقیر جامعه وارد می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار