گزارشی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب

تهران (پانا)- امسال نمایشگاه در دو بخش حضوری و مجازی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و بعداز دوسال تعطیلی، با انرژی بیشتر حال و هوای تازه ایی به پایتخت داد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
گزارشی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای سی و سومین دوره در مکان مصلای امام خمینی( ره) شروع به کار کرده است. این نمایشگاه بعد از دو سال تعطیلی به خاطر کرونا امسال با انرژی بیشتری شروع به فعالیت و در دو بخش حضوری و مجازی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. این فرصت بسیار خوبی است افرادی هم که در شهرستانها و نقاط دوردست ایران زندگی می کنند بتوانند هم پای شهروندان تهرانی از این نمایشگاه بهره ببرند و از جدیدترین کتب و انتشارات بازدید و خرید کنند.
با حضور در این نمایشگاه مصاحبه کوتاهی نیز داشتم، گفت و گوی من را با محمدرضا رحیمی دانشجوی رشته مدیریت صنعتی می خوانید.
- برای چه امری در نمایشگاه حضور پیدا کردید و نمایشگاه امسال را چگونه دیدید؟
- من با چند تا از دوستانم تصمیم گرفتیم تا امروز که وقت بیشتری داریم به نمایشگاه بیایم، فکر نمی کردم انقدر شلوغ باشد، برای خرید برخی از کتب درسی و همچنین بازدید از نمایشگاه اینجا هستیم.
- نمایشگاه را چطور دیدید؟
- خداروشکر اطلاع‌رسانی و قسمت بندی نمایشگاه بسیار خوب بوده و به راحتی توانستیم کتاب مورد نظر یا انتشارات مورد نظر را پیدا کنیم، البته هنوز نتوانستیم بعضی از کتاب ها را تهیه کنیم و به جستجو ادامه می دهیم.
وارد غرفه کودک و نوجوان که شدیم انگار شور و شوق بیشتری حکم فرما بود، کتاب های رنگارنگ همراه با گرافیک و نقاشی های بسیار زیبا و کودکان که همراه با والدین خود برای خرید کتاب اشتیاق زیادی داشتند ، شاید این بخش، جز زیبا ترین صحنه هایی بود که در نمایشگاه دیده می شد .
وارد فضای باز و حیاط که میشدی در گوشه و کنار افرادی به چشم می خورند که از شدت گرما و خستگی به سایه پناه بردند اما این امر مانع نمی شود تا از ورق زدن کتاب تازه ای که خریده اند غافل شوند، داشتم فکر می کردم هر چقدر هم که اینترنت و دنیای مجازی پیشرفت کند، هر چه قدر هم که کتاب های صوتی و اینترنتی رواج پیدا کند لذت ورق زدن کتاب نو، بوی کاغذ نو چیز دیگری ست.

* دانش آموز خبرنگارپانا؛ امیر محمد ناطق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار