رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیسجمهوری خبر داد؛
شناسایی و برکناری ۱۳۰ مدیر ناکارآمد
تهران (پانا) - رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیسجمهوری گفت بر اساس ارزیابیهای انجام شده ۱۳۰ مدیر ناکارآمد شناسایی و پس از طی فرایندهای قانونی از کار برکنار شدند.
حجتالاسلام و المسلمین احمد صالحی امروز در نشستی خبری، گفت: با توجه به تاکید رئیسجمهور در اطلاعرسانی دقیق به مردم؛ مرکز ارتباطاتات مردمی ریاست جمهوری دارای شاکله قوی از بعد نظارت ارزیابی و پیگیری است و فعالیت این مرکز مختص سفرهای استانی نیست، بلکه این مرکز ارزیابی عملکرد مدیران را بر اساس شاخصهای کارآمدی و مردم داری، بر عهده دارد. ۱۳۰ مدیر ناکارآمد برکنار شدند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیسجمهوری گفت: تاکنون بیش از ۹۴۴ هزار درخواست مردم را ثبت و ۸۲ درصدآن را پیگیری کردهایم.
وی افزود: بر اساس ارزیابیهای اداره کل بازرسی این مرکز، ۴۰۱ مدیر ارزیابی شده اند و کمیتهای هم تعداد ۱۳۰ مدیر ناکارآمد را شناسایی کرد و آنها بر اساس فرایندهای قانونی برکنار شدند، درواقع شاخصهای ارزیابی از مدیران باید توسط مرکز ارتباطات مردمی اعلام شود که ما این شاخصها را به دستگاههای دولتی اعلام کردیم و براساس آن ارزیابی از معاونان استانداران، فرمانداران، معاونان وزیرو مدیران کل انجام شد.
صالحی با اشاره به ایجاد تجمعات زیاد مردم در سفرهای استانی گفت: از سفر ششم استانی تلاش کردیم که از یک ماه قبل از سفر موضوعات مدنظر مردم شناسایی شود و سپس آنها را به وزارتخانههای مختلف ارسال کردیم و اکنون دیگر آن تجمعات قبلی را مقابل استانداریها نداریم. درحین سفر هم نمایندگان تام الاختیار ۳۰ تا ۳۴ وزارتخانه و نهاد دولتی در استانها مستقر میشوند و به مراجعات مردم رسیدگی میکنند، در هر سفر بین ۶ تا ۸ هزار مراجعه مردمی به صورت چهره به چهره انجام میشود و این درخواستها در سامانه سامد ثبت و پیگیری میشود.
وی اضافه کرد: تاکنون به ۷۷ هزار ۷۵۶ هزار درخواست مردمی پیگیری کرده و آن را به سرانجام رساندهایم ما در روز بین ۴ تا ۵ هزار تماس مردمی هم داریم و تاکنون ۹۴۴ هزار و ۴۲۵ درخواستهای مردمی به ما رسیده است. ما همچنین روزانه یک خبرنامه که مشتمل بر ۵۰ خبر و گزارش است را تهیه و به شخص رئیس جمهور تحویل میدهیم.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیسجمهوری گفت: با بیان اینکه حجم درخواستهای مردم ۱۶ برابر دورههای قبل شده است، گفت: رویکرد ما در قبال این مراجعات اقدام و اقناع است؛ یعنی اگر درخواستی غیر قانونی باشد سعی میکنیم مردم را اقناع کنیم. ما به جای این که مردم در پشت اتاق مدیران منتظر بمانند، مدیران را در بین مردم برده در هر سفر استانی ۳۰ تا ۴۰ جلسه حل مشکلات مردم از جمله مشکل تولید برگزار میشود و مرکز ارتباطات مردمی نهادهای مختلف را دور هم جمع میکند، تامشکلات را حل کند.
وی درباره برگزاری تجمعات مردمی در پاستور نیز تصریح کرد: الان این تجمعات نسبت به اوایل کار خیلی کمتر شده است و معمولا در مورد موضوعاتی است که به دولت بازنمیگردد، اما ما با برقراری ارتباط با مجلس و قوه قضاییه موضوعات را به آنها منتقل میکنیم و آنها هم همکاری میکنند، درباره موضوعاتی که به خود دولت مربوط میشود، بلافاصله رسیدگی شده و حتی همان روز نتیجه را اعلام میکنیم، البته مسائلی هم هست که زمان بر است، اما پیگیری میشود ما همه موضوعاتی که توسط مردم مطرح میشود را از مسئولان پیگیری میکنیم و عملکرد مسئولان را در پاسخگویی ارزیابی و رصد میکنیم. البته تاکید داریم بایداطلاع رسانی در دولت قویتر باشد.
وی درباره مهمترین دغدغههای مردم نیز خاطرنشلن کرد: موضوع کرونا، بورس، حقوق و مزایای ایثارگران وکارگران، رتبه بندی فرهنگی، وام، معلمان نهضتی و جاماندگان یارانه و چگونگی اعتراض به آن و دهک بندیها بیشترین موضوعاتی است که از سوی مردم به ما اعلام شده است. در مورد جاماندگان یارانه باید عرض کنم به زودی سامانهای در این زمینه راهاندازی میشود. درحال حاضر ۱۲۰ پاسخگو به صورت ۲۴ ساعته دروزارت کار درحال پاسخ به مردم هستند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیسجمهوری درباره برگزاری برخی تجمعات اعتراضی در برخی از شهرها گفت: گزارش این تجمعات را به رئیسجمهوری دادهایم و رئیس جمهور نسبت به این مسائل اطلاع دارد، البته مردم متوجه هستند دولت درحال پیگیری مطالبات آنها است واین تجمعات هم نقطه امید دشمن است.
صالحی افزود: ۸۲ درصد تقاضاهای مردمی را پیگیری کردهایم و گاهی حتی وقتی سفر رئیسجمهوری در حال انجام است پاسخ مطالبات مردم را همان جا دادهایم.
ارسال دیدگاه