معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

از تمام فرصت‌ها برای یادگیری و یاددهی استفاده شود

هرمزگان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت فرصت خدمت کم است و باید از تمامی فرصت‌ها برای یادگیری و یاددهی استفاده شود.

کد مطلب: ۱۲۷۹۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
از تمام فرصت‌ها برای یادگیری و یاددهی استفاده شود

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی معاونین آموزش و پرورش استان‌ها در هرمزگان گفت: هدف کلی ما از ادغام جلسات معاونین این است که از فرصت ها استفاده کرده و تمام معاونت‌ها و واحدها در کنار هم باشند و بر اساس سند تحول بنیادین ، همفکری داشته و از موازی کاری و پراکنده کاری بپرهیزیم و برنامه ها را در تمامی واحدها با همفکری و مشارکت هم انجام دهیم.

وی همچنین یادآور شد: ما دو وضعیت داریم، وضعیت موجود و وضعیت آینده که وضعیت موجود را سروسامان داده و تلاش می‌کنیم در مسیر درست تقویت شود و برای آینده نیز نقشه راه داریم که با هماهنگی تمامی واحدها انجام می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هدایت تحصیلی باید تبدیل به مدیریت و هدایت استعدادها تا پایان زمان تحصیل فرد شود گفت: ما باید از دانش آموزان خود از بدو ورود به مدرسه اطلاعات کامل و جامعی در تمامی جنبه های تربیتی ، آموزشی و فرهنگی داشته باشیم تا تبدیل به هدایت صحیح دانش آموز شود، زیرا رویکرد ما رویکرد تحولی است.

باقرزاده اذعان کرد: تحقق منویات رهبری مبنی بر تربیت نیروی انسانی متعهد و مفید برای تقویت و گسترش تمدن اسلامی مرهون برنامه ریزی آموزشی و تربیتی از بدو ورود دانش آموزان به مدرسه تا پایان دوران تحصیلی آنهاست.

وی در ادامه افزود: لازمه محقق ساختن این هدف، همسویی و تطابق برنامه های آموزشی ، با برنامه های پرورشی و فرهنگی است لذا باید معاونان همگام باهم در سطح کلان تا مدرسه هم گام و همراه باشند.

این مسئول، هدایت تحصیلی را هدایت استعدادها دانست و گفت: وظیفه ماست که از هدر رفت استعدادها جلوگیری کنیم و این امر با جدیت در انجام دقیق فرایند هدایت تحصیلی و توجیه اصولی مدیران صورت خواهد گرفت.

باقرزاده تاکید کرد: معاونین پرورشی، مشاورین و مربیان پرورشی باید در کارگاه های آموزشی و تخصصی آموزش علمی و عملی دیده و آن را به نحو مطلوب در مدارس پیاده کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که برنامه های فرهنگی و پرورشی با دیگر برنامه ها از جمله آموزشی تلفیق شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در اجرای برنامه های تلفیقی به جشنواره تئاتر درسی هرمزگان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های تلفیقی که در استان هرمزگان و شهرستان میناب که دبیرخانه آن بوده است، اجرای جشنواره تئاتر درسی است که از حالت منطقه ای به کشوری تبدیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار