باقرزاده در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان:

نوجوانی بهترین زمان برای کسب خوبی‌ها و برنامه‌ریزی برای آینده است

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت نوجوانی و جوانی بهترین زمان برای کسب خوبی‌ها و فضایل است و دانش‌آموزان در این دوران باید برای اولویت‌های زندگی در آینده برنامه‌ریزی کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نوجوانی بهترین زمان برای کسب خوبی‌ها و برنامه‌ریزی برای آینده است

اصغر باقرزاده در نخستین روز از سفر به سیستان و بلوچستان در جمع نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی استان سیستان و بلوچستان حضور یافت.

وی در این نشست، خطاب به نوجوانان و جوانان حاضر در جلسه گفت: شما جوان و نوجوان هستید اما باید یادتان باشد که همیشه این طور نمی مانید و به زودی بزرگ و میانسال می شوید، بنابراین باید قدر دوران نوجوانی و جوانی را به خوبی بدانید، چرا که هر کس که قدر این دوران را دانست، موفق خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آینده شما جوانان، لحظه فعلی زندگی‌تان است، ادامه داد: الهی بودن، پاک بودن، ارتباط قوی با پرودگار و تمام خوبی‌ها و فضایل در این دوران کسب می شود، پس اکنون را دریابید.

باقرزاده تصریح کرد: براساس قوانین و مقررات الهی هر کسی در این دنیا یک ثانیه بیشتر از دیگران زحمت بکشد، یک ثانیه از دیگران جلوتر خواهد بود؛ چرا که مقام افراد در نزد خداوند براساس حقیقت وجودی آنان اندازه گیری می شود، بنابراین شما نوجوانان با این تفکر و رویکرد برای آینده خود تلاش کنید.

وی ضمن قدردانی از دانش آموزان حاضر در جلسه برای بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات مطرح شده، اظهار کرد: دانش آموزان باید در کنار بیان مشکلات، علت را در کارگروه های تخصصی بررسی و راه حل منطقی برای آنان ارائه دهند تا این گونه در حل مشکلات آموزش و پرورش مشارکت کنید.

باقرزاده با اشاره به اهمیت مشارکت دانش آموزان و تشکل های دانش آموزی در کمک به پیشبرد اهداف دستگاه تعلیم و تربیت تصریح کرد: اگر هر کدام از تشکل های دانش آموزی برای انجام کاری مانند درختکاری در اردوگاه داوطلب و پیش قدم شوند، قطعا سایرین هم برای کمک و انجام اقدامات بیشتر آنان را همراهی خواهند کرد.

وی در خصوص دغدغه‌های مطرح شده از سوی دانش‌آموزان درباره کنکور نیز خاطرنشان کرد: آزمون کنکور نه تنها فاقد آثار تربیتی در دانش آموزان است، بلکه منجر به ایجاد مشکلاتی همچون افسردگی، اضطراب و ... در آنان نیز می شود.

باقرزاده جلوگیری از برگزاری کنکور در مدارس و رایزنی برای حذف دروس عمومی از این آزمون و جایگزینی تجمیع نمرات سه سال پایانی دوره متوسطه دوم را از مهمترین تلاش های مجدانه وزیر آموزش و پرورش برای جلوگیری از آثار سوء کنکور بر دانش آموزان عنوان کرد و گفت: از امسال مدارس اجازه برگزاری آزمون کنکور در مدارس را ندارند. کنکور یک حرکت نمادین است که دانش آموزان در استرس و فشار قرار می گیرند. این موضوع باید به یک مطالبه عمومی تبدیل و از روش دیگری برای آن استفاده شود.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: از آنجایی که هدف غایی از موفقیت در کنکور رسیدن به اشتغال است، باید با حمایت از طرح‌های کارآفرینی و بازارچه ای در مدارس دانش آموزان را بدون استرس و نگرانی برای دستیابی به اشتغال حمایت کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر حمایت از تولیدات دانش آموزی در هنرستان ها اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش برای عملی کردن این مهم، برای اولین بار از تولیدات دانش آموزان برای هدایای معلمان استفاده شد که در استان ها نیز این کار باید انجام شود.

باقرزاده بر استمرار نشست های صمیمی دانش آموزان با مسئولان آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: حضور دانش آموزان در این جلسات و ایجاد یک گفت و گو به عنوان یک موقعیت تربیتی به شمار می آید که باید به صورت دوره ای برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار