وزیر آموزش و پرورش:

۹۷۰‌هزار نیروی رسمی و پیمانی در آموزش و پرورش حضور دارند

آموزش و پرورش جز با کمک دستگاه‌های فراسازمانی و مردم اداره نمی‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت آموزش و پرورش جز با کمک دستگاه‌های فراسازمانی و مردم اداره نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۸۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
۹۷۰‌هزار نیروی رسمی و پیمانی در آموزش و پرورش حضور دارند

یوسف نوری در جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران که صبح امروز در اردوگاه شهید‌باهنر برگزار شد، با اشاره به شهدایی که در راه آموزش و پرورش شهید شده‌اند، اظهار کرد: شهید مطهری معلم بود، قله روشنگری و تهدیب بود که در این راه به شهادت رسید، شهید‌رجایی رییس‌جمهور معلم و شهید‌باهنر وزیر آموزش و پرورش شهید بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری افزود: شهید تهرانی مقدم دانش آموخته دانشگاه شهیدرجایی بود، شهید‌حاج همت آموزش و پرورشی و معلم بود. لذا آموزش و پرورش این ذخایر را دارد که فقط برای ما شهید‌فهمیده شناخته شده بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با معلمان در روز ۴شنبه گذشته ادامه داد: براساس فرمایش رهبری در ترویج فرهنگ ناب اسلامی معلم باید مجاهد، دین‌باور و باور‌مند باشد.

نوری بیان کرد: حدود ۵ هزار شهید معلم داریم تعدادی نیز دانش آموز شهید داریم که حدود ۳۶ هزار نفر می‌شوند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش جز با کمک دستگاه‌های فراسازمانی و مردم اداره نمی‌شود؛ مدارس شاهد در کشور نمونه هستند که باید تعدادشان افزایش یابد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش ۹۷۰ هزار نیروی رسمی و پیمانی دارد، گفت: با احتساب بازنشستگان که آن هم حدود ۹۷۰ هزار نفر هستند و همچنین نیروهای حق التدریس و خرید خدمات به حدود دو میلیون و ۴۰۰ نفر فرهنگی داریم.

نوری ادامه داد: با درنظر گرفتن جمعیت ۱۵ میلیونی دانش آموزان، گستره جمعیتی بزرگی‌ داریم و بستر مناسبی برای فرهنگ سازی در زمینه های مختلف محسوب می شود که بنیاد شهید می‌تواند به خوبی از آن استفاده کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس شاهد ۴۰۰ هزار دانش آموز دارد، گفت: در دانشگاه فرهنگیان نیز حدود ۱۰۰ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، آموزش و پرورش نهاد گسترده‌ای است که می‌توان روی آن کار کرد.

وی گفت: آزمون استخدامی فرصتی را فراهم کرد تا ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر را در آموزش و پرورش جذب کنیم، اظهار کرد: بسترهای دیگری هم مهیاست که می‌توانیم ایثارگران را نیز مهیا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار