نوری تاکید کرد

معرفی «شهید آشتیانی» به دانش‌آموزان در قالب برگزاری یادواره و جشنواره

موزه‌های علم و فناوری در هر استان راه‌اندازی شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر معرفی «شهید کاظمی آشتیانی» به دانش‌آموزان در قالب کتب درسی، برگزاری جشنواره و یادواره تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
معرفی «شهید آشتیانی» به دانش‌آموزان در قالب برگزاری یادواره و جشنواره

یوسف نوری در حاشیه بازدید از پژوهشگاه رویان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۶۸۰ پژوهشسرا باید به عنوان بخشی از نظام آموزش و پرورش برای شکوفایی استعدادهای حوزه های مختلف پژوهشی دانش آموزی فعال باشند اظهار کرد: این تعداد پژوهشسرا باید از کارکرد و کارامدی کامل برخوردار باشند. با توجه به نامگذاری سال فرصت خوبی پیش رو داریم تا این تعداد را از مسیر کلیشه ای به یک مسیر نوین هدایت کنیم.

نوری بیان کرد: باید مراکز نوآوری را راه اندازی کنیم و با موسساتی مانند رویان و جهاد دانشگاهی ارتباط بگیریم تا این مراکز به مراکز نوین تبدیل شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره اقدامات آموزش و پرورش در راستای تبدیل شدن فعالیت های دانش آموزی به دانش بنیان گفت: دانش آموزان مستعد زیادی داریم باید بتوان بحث گردشگری و سفرهای میدانی را برای دانش آموزان برگزار کرد تا دانش آموزان به این مراکز مراجعه کنند و پژوهشسراها رونق بگیرند.

وی ادامه داد: بستر را برای دانش آموزانی که تمایل دارند فراهم کنیم تا بتوان دانش آموزان مستعد را به سمت شکوفایی استعداد هدایت کنیم و فرصت یادگیری برای این افراد فراهم شود.

نوری درباره اقدامات آموزش و پرورش در راستای آشنایی دانش آموزان با شهید آشتیانی گفت: باید همه برای آشنایی دانش آموزان با شخصیت شهید آشتیانی کمک کنند به طور مثال هفته بزرگداشت مقام معلم هفته ظهور و بروز استعدادهای معلمان بود باید معلمان را به یکدیگر معرفی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: این شناخت باید در یک کتاب درسی صورت گیرد و در قالب های مختلف یادواره و جشنواره به دانش آموزان معرفی شود.

نوری همچنین اضافه کرد: برای ایجاد موزه های علم و فناوری باید از فضاهای موجود استفاده کنیم تا این موزه ها در هر استان راه اندازی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار