شناسایی نیم‌رخ روانی دانش‌آموزان در دستور کار آموزش و پرورش

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت ایجاد سکویی که نیم‌رخ واقعی دانش‌آموز را شناسایی کند، در دستور کار قرار گرفته است. شناسایی نیم‌رخ روانی دانش‌آموزان در گذشته به صورت چند تست محدود بوده، اما در آینده با تست‌های بیشتری، نیمرخ روانی دانش‌آموزان به دست می‌آید.

کد مطلب: ۱۲۷۸۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی نیم‌رخ روانی دانش‌آموزان در دستور کار آموزش و پرورش

عصر امروز یوسف نوری در اختتامیه نمایشگاه اینوتکس؛ اظهار کرد: چنین رویدادهایی، انگیزه دانش آموزان را برای حضور در جامعه دانش بنیان فراهم می کند. بر اساس جامعه دانش بنیان، تولید بهره‌ور خواهد شد و اشتغال ایجاد خواهد شد و برای این کار چاره‌ای جز توجه به دوران کودکی و نوجوانی نداریم، زیرا ایده های خلاق در آن دوره شکل می گیرد و در آینده شاهد بروز آن ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر خلاقیت انسان در دوره کودکی مسدود شود، احیای آن در دوره های سنی بالاتر بسیار سخت خواهد بود. در حال حاضر، توجه به خلاقیت، در دوره های بالاتر است، در حالی که اگر توجه به خلاقیت در دوره کودکی باشد و این کار از عهده مدارس، معلمان و اولیای دانش آموزان بر می آید، لذا گفتمان سازی و ترویج در این راستا باید ایجاد شود و انگیزه های دانش آموزان به سمت اینگونه فعالیت ها سوق داده شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه برای شروع، دانش آموزان را باید شناخت، اظهار کرد: ایجاد سکویی که نیمرخ واقعی دانش آموز را شناسایی کند، در دستور کار قرار گرفته است. شناسایی نیم رخ روانی دانش آموزان در گذشته به صورت چند تست محدود بوده، اما در آینده با تست های بیشتری، نیمرخ روانی دانش آموزان به دست می‌آید و به کشف و شناسایی استعدادهای دانش آموزان در حوزه های مختلف خواهیم پرداخت و پرورش و رشد استعدادهای دانش آموزان را در پژوهش سراهای آموزش و پرورش انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در حوزه های مختلف؛ مانند: زیست فناوری، سلول های بنیادی و فناوری های نوین و هسته‌ای به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم، اظهار کرد: در سایر حوزه‌ها نیز این توانایی وجود دارد و لازم است که آموزش و پرورش به صورت نظام مند و هدفمند وارد این فرآیند شود و برای این کار باید معلمان، اولیا و دانش آموزان آمادگی داشته باشند و در این راستا، اردوگاه ها، کانون های پرورش فکری و نوجوانان، پژوهش سراها، کانون های تربیتی و سایر مراکز آموزش و پرورش به این سمت پیش بروند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه آموزش و پرورش برای افزایش حوزه های یادگیری دانش آموزان با سایر دستگاه‌ها تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده است، گفت: برای شروع، تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شده است. تفاهم نامه‌ دیگری نیز با وزارت دفاع منعقد شده است تا در حوزه‌های دیگر بتوانیم، فرصت های یادگیری متنوعی را برای دانش آموزان فراهم کنیم تا حوزه یادگیری دانش آموزان وسعت یابد و از این طریق بتوانند استعدادهای خود را شناسایی و در آن مسیر حرکت کنند.

شایان ذکر است، نمایشگاه اینوتکس، یک رویداد منحصر به فرد در اکوسیستم نوآوری و فناوری است که هرساله توسط پارک فناوری پردیس، و با حضور کارآفرینان و صاحب‌نظران مطرح حوزه علم و فناوری برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار