معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خبر داد

استفاده از ظرفیت مشاغل و کارخانه‌ها برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت راه‌اندازی خانه‌های خلاق، مراکز نوآوری و کارآفرینی در سال جدید با شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی می‌تواند زمینه بروز استعدادهای دانش‌آموزان و زمینه تحقق اهداف سند تحول بنیادین را فراهم کند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت مشاغل و کارخانه‌ها برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین

به گزارش ایرنا، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره اقدامات این معاونت برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در سند تحول بحث تربیت چندساحتی است.

تحقق اهداف سندتحول بنیادین در دوره متوسطه دوم با بهره‌مندی از ظرفیت بیرونی یعنی یاری صاحبان مشاغل و کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی با تنوع دادن به رشته ها، فرصت‌ها و محیط‌های یادگیری متنوع می‌تواند صورت گیرد

وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت می‌گیرد، افزود: توجه به مهارت‌های مختلف دانش‌آموزان می‌تواند بستری را برای تحقق این ساحت‌ها فراهم آورد.

کاظمی خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین باید دانش‌آموزان در موقعیت‌های مهم یادگیری قرار گیرند و این ایجاد تنوع موقعیت یادگیری برای دانش‌آموزان می‌تواند زمینه‌ساز تحقق این موضوع باشد.

وی یادآورشد: درهمین راستا موضوع توسعه پژوهش‌سراها و توسعه قطب‌های علمی به خصوص در حوزه زیست فناوری، سلول‌های بنیادی و دانش‌بنیان مطرح است که در این خصوص برنامه ریزی‌های مناسبی برای فعالیت دانش‌آموزان درنظر گرفته شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین توجه ویژه‌ای به اجرای محتوای درس کار و فناوری شده است، چرا که دانش‌آموزان با گذراندن همین درس، مهارت‌های مختلفی را در هر پایه تحصیلی دانش‌آموزان می‌آموزند و اگر این درس به صورت کامل برنامه ریزی و اجرا شود، می تواند زمینه ای را برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین فراهم کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: تحقق اهداف سندتحول بنیادین در دوره متوسطه دوم با بهره‌مندی از ظرفیت بیرونی یعنی یاری صاحبان مشاغل و کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی با تنوع دادن به رشته ها، فرصت‌ها و محیط‌های یادگیری متنوع می‌تواند صورت گیرد.

کاظمی افزود: همچنین ایجاد خانه‌های خلاق می تواند برای ظهور و بروز استعدادهای دانش‌آموزان و توجه به مقوله دانش‌بنیان به صورت ویژه پرداخته شود. خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری به صورت ویژه در برخی از مراکز پژوهشی و هنرستان‌ها طراحی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار