معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران :

طرح همیارمعلم، راهی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

ملارد (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در جشنواره قطبی همیار معلم به میزبانی ملارد گفت طرح همیارمعلم، راهی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، به عنوان یکی از ساحت‌های ذکر شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۷۸۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح همیارمعلم، راهی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

بهروز هاشمی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در جشنواره همیار معلم قطبی در پژوهش‌سرای بوعلی سینا ملارد، ضمن قدردانی از زحمات برگزارکنندگان این جشنواره، بیان کرد: یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و تعامل آنها با هم برای یادگیری بیشتر است.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف، شرکت دانش‌‌آموزان در جشنواره‌های فرهنگی علمی مختلف مثل همیار معلم طراحی شده و به ساحت تربیت اجتماعی بصورت عملی پرداخته می‌شود.

هاشمی افزود: وقتی یک دانش‌آموز همیار معلم می‌شود و به معلم در کلاس کمک می‌کند، علاوه بر یادگیری درس، مهارت معلمی را می آموزد و به دبیر خود و عمق یادگیری سایرین نیز کمک می‌کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستانهای تهران گفت: در دوران کرونا اجرای این برنامه‌های مفید کمرنگ بود اما اکنون اتفاقات شیرین بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان رقم خورد و انتقال مطالب و اجتماعی‌شدن و کنار هم یادگرفتن از دستاوردهای مهم آموزش حضوری است، دو سال گذشته شرایط برگزاری جشنواره متفاوت بود اما اکنون به صورت حضوری و با بازدهی بیشتری برگزار می‌شود.

وی به حفظ رقابت سالم بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده اشاره کرد و گفت: شرکت در جشنواره‌های دانش‌‌آموزی نحوه رقابت سالم، شرایط تدریس، کنترل دانش‌آموزان و حفظ تمرکز را به دانش‌آموزان علاقه‌مند به مهارت معلمی می‌آموزد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار