معلم پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی است

بوشهر(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت معلم بزرگترین سرمایه هر جامعه و پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی است.

کد مطلب: ۱۲۷۸۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
معلم پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی است

محمود حقدوست در همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستان کنگان اظهار کرد: معلم به عنوان مهمترین عنصر نظام تعلیم و تربیت، باید به عنوان الگو، نقش تربیتی تمام ساحتی در جامعه و مدرسه داشته باشد.
وی افزود: خانواده، جامعه و رسانه‌ها دیگر عوامل موثر در فرایند تربیت هستند که بر روی کودک و نوجوان تاثیر می‌گذارند.
حقدوست ادامه داد: پیامبر اسلام نمونه کامل و جامع یک مربی است که توانست انسان‌هایی مومن و معتقد را تربیت کند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، وظیفه و رسالت معلمان، تربیت دانش‌آموزانی معتقد، ملتزم، امین، متعهد، اخلاق مدار و جهادی است.
حقدوست تاکید کرد: معلم باید با مخاطب شناسی، تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان را شناسایی کرده و آنها را برای حل مساله به شیوه فردی و گروهی ترغیب کند.
وی عنوان کرد: با تحول در نگرش ارائه درس و کشف استعدادها، می‌توان دانش‌آموز را از یک مصرف کننده محض به تلاشگر خلاق تبدیل کرد.
حقدوست تصریح کرد: با توجه به هجمه‌های عقیدتی و فرهنگی دشمن، باید با اجرای فعالیت‌های موثر و عمق بخشی به مباحق اعتقادی، معنوی و تربیتی، دانش‌آموزانی در تراز انقلاب پرورش دهیم.
وی در پایان با اشاره به فرمان رهبری برای اقامه جهاد تبیین به عنوان یک فریضه قطعی و فوری گفت: باید در جهاد تبیین، برکات و خدمات انقلاب در طول 43 سال از عمر بابرکت جمهوری اسلامی تشریح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار