همایش تجلیل از معلمان نمونه استان بوشهر برگزار شد

بوشهر (پانا) - در آیینی با حضور رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و مدیرکل آموزش و پرورش، معلمان نمونه استان بوشهر تجلیل شدند.

کد مطلب: ۱۲۷۷۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش تجلیل از معلمان نمونه استان بوشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در همایش استانی تجلیل از معلمان نمونه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مطهری، رجایی و باهنر و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: معلمان در دوره سخت کرونا جان بر کف و با استفاده از ابزارها و وسایل‌های شخصی در میدان جهاد علمی قرار گرفتند و اجازه ندادند تا شمع علم‌آموزی کم فروغ شود. هر چند شاید جامعه نتوانست همه ابعاد این ایثار را درک کند اما آیندگان ارزش کوشش معلمان را ببشتر خواهند آموخت.

موحدی افزود: در دوره کرونا شاهد آسیب‌های روانی و اجتماعی و گسست تربیتی و آموزشی بوده‌ایم به همین دلیل با تصمیم شجاعانه دولت برای بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه و آموزش حضوری و با همکاری و همراهی همه معلمان، 14 فروردین1401 به نقطه عطف نظام تعلیم و تربیت در سال‌های اخیر تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به عنوان اولین استان، خط اورژانس اجتماعی با شماره 1570 در مرکز استان راه‌اندازی شده است و دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا از سراسر استان می‌توانند به طور رایگان از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند.

موحدی گفت: با وقوع آسیب‌های نوظهور در دوره پساکرونا، معلمان و مشاوران نقش مهمی در هدایت صحییح دانش‌آموزان برای عبور از این دوره حساس برعهده دارند.
موحدی اضافه کرد: از بین ۳۱ استان، ۱۱ استان دارای معلمان برگزیده کشوری هستند که استان بوشهر در جمع این ۱۱ استان قرار دارد و دو نفر از معلمان ما جزء برگزیدگان کشوری هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: مالکیت 60 هکتار از املاک آموزشی و تربیتی، پس از 43 سال به طور رایگان از بنیاد مستضعفان به آموزش و پرورش استان واگذار شده است که از مسئولان بنیاد مستضعفان کشور و استان صمیمانه تقدیر می‌کنم.

موحدی بیان کرد: در اسفند سال گذشته تفاهم‌نامه احداث هشت سالن ورزشی سرپوشیده و ۳۶زمین چمن مصنوعی با وزارت آموزش و پرورش در قالب طرح ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای با عنوان طرح شهید سلیمانی منعقد شد که پس از رایزنی‌های مجدد نمایندگان استان در مجلس، تعداد سالن‌ها به 14 زمین چمن مصنوعی به 44 زمین چمن افزایش یافته است و اکنون سعی داریم با رایزنی های مجدد این تعداد به 50 زمین چمن و 20 سالن ورزشی افزایش یابد.

وی طرح شهید خرازی را دیگر طرح ورزشی آموزش و پرورش دانست و گفت: در این طرح با آزادسازی فضاها و سالن‌های ورزشی متعلق به آموزش و پرورش، اولیا نیز همچون دانش‌آموزان، می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند

موحدی گفت: دانش‌آموزان بوشهری در مسابقات فرهنگی و هنری و پرسش مهر توانسته‌اند 50 رتبه کشوری را کسب کنند.

وی اضافه کرد: ما با جهت‌دهی ویژه‌ به فعالیت‌های آموزش و پرورش استان، به دنبال مصونیت بخشی معنوی و فکری به مدارس و دانش‌آموزان هستیم که برگزاری یادواره‌های شهدا، بهترین راه برای تحقق این هدف است

موحدی عنوان کرد: در این راستا، اولین کنگره 111 فرهنگی و 471 دانش‌آموز شهید استان در سوم خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری 582 یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز تحت عنوان "لاله های روشن" در مدارس استان ادامه داد: در استقبال از کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، پیش‌کنگره‌ها در شهرستان‌ها و مناطق استان در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 725 دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی و به چرخه تحصیل و علم آموزی بازگردانده شده‌اند.

وی با اشاره به رتبه 11 استان در کنکور سراسری گفت: با هدف تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، کلاس‌های جمع بندی کنکور و انگیزشی در همه شهرستان‌ها و مناطق استان در حال برگزاری است

موحدی با اشاره به اهمیت ارتقا شان و جایگاه معلم در جامعه و بهبود معیشت و ارائه خدمات مطلوب رفاهی و درمانی به معلمان گفت: راه‌اندازی بیمارستان فرهنگیان در مراکز استان‌ها و بیمه و بانک فرهنگیان یکی از راهکارهای پیشنهادی است که می تواند نقش مهمی در تحقق ارتقا منزلت معلم داشته باشد.

وی ادامه داد: بانک فرهنگیان با پشتوانه حقوق و پس انداز یک میلیون شاغل و میلیون‌ها ولی دانش‌آموز، می‌تواند زمینه مناسبی برای تامین مسکن و خودرو فرهنگیان به ویژه نومعلمان فراهم سازد.
موحدی یادآور شد: در استان ۸۰۰ کلاس تخریبی معادل ۶۷ مدرسه 12 کلاسه وجود دارد که امیدواریم با مشارکت خیرین این آمار به حداقل برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان با اشاره به ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم در خصوص کمک‌های غیر نقدی بلاعوض اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی جهت تعمیر، تجهیز، احداث و یا تکمیل مدارس و اردوگاه‌های تربیتی گفت: عملیاتی شدن این ماده قانونی و پرداخت بخشی از مالیات مودیان بزرگ به آموزش و پرورش، می‌تواند تاثیر زیادی در حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت در سراسر کشور داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار